مدیر جهاد کشاورزی شادگان از پرداخت خسارت سیل به ۲۶۵ نفر از کشاورزان این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خلیل منیعات مدیر جهاد کشاورزی شادگان با بیان اینکه ۲۱ هزار هکتار از مزارع و ۸ هزار هکتار نخیلات شهرستان شادگان در سیل اوایل امسال خسارت شدند، گفت: پرداخت ۲۲۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان خسارت دیده از سیل این شهرستان انجام شده است.

او میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی شادگان ناشی از سیل را ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: تا کنون خسارت وارده به ۲۶۵ کشاورز پرداخت شده است.

منیعات اظهار داشت: سیل خسارت سنگین و بعضا جبران ناپذیری به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی شادگان وارد کرد که تلاش می‌شود با همیاری دولت و وزارت جهاد کشاورزی خسارت سیل به تمامی کشاورزان پرداخت شود.

سعید حاجیان فرماندار شادگان نیز در نشست ستاد بحران این شهرستان، با بیان اینکه بازسازی و رفع مشکلات مناطق سیل زده باید با سرعت بیش تری از سوی دستگاه‌های ذیربط انجام شود، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی در بحث کمک به مناطق سیل زده نهایت کمک به مردم را داشته باشند.

او تصریح کرد: با توجه به تخریب برخی از سیل بند‌ها در حاشیه روستاها، باید هرچه سریع‌تر این سیل بند‌ها احداث، ترمیم و استحکام سازی شوند.

حاجیان با تاکید بر تلاش جدی دستگاه‌های اجرایی در بازسازی مناطق سیل‌زده شادگان اذعان داشت: بازسازی باید با بهره‌گیری از فرمانی واحد و تلاش مردمی در کنار مسئولان در کمترین زمان انجام پذیرد.

طغیان رودخانه کارون در فروردین و اردیبهشت ماه امسال موجب آب گرفتگی تعدادی از روستا‌های شادگان و زیر آب رفتن بخش از مزارع کشاورزی این شهرستان شد.

انتهای پیام/گ

پرداخت خسارت به کشاورزان ادامه داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
موسی حزباوی
۱۳:۲۳ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام من زمین زراعتی گندم دارم واقع در خوزستان شهرستان شادگان روستای ابوعرابید سیل پارسال تمام گندم رفت زیر اب وکارشناس اومد دید وتاید کرد اما متسفانه همه پول خسارت گرفتند الا من تاالان هیچ مبلغی دریافت نکردم وهرچی پیگیر میشم کسی جواب گو نیست خاهش میکنم اگر مسولی جواب مرا بدهد