رئیس فدراسیون کبدی گفت: ایران یکی از قطب‌های کبدی در آسیاست و در مسابقات آسیایی جاکارتا دو نشان طلا در بخش مردان و زنان نصیب تیم ملی کشورمان شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اورسجی در مجمع انتخابات هیات کبدی استان بوشهر بیان کرد: شرایط برای عضویت در تیم ملی برای ورزشکاران همه استان‌ها فراهم شده است و استان بوشهر هم می‌تواند با تلاش ورزشکارانش به این مهم دست یابد.

او افزود: استان بوشهر ظرفیت خوبی در بخش ساحلی دارد و پس از مسابقات لیگ برتر، در دی امسال مسابقات ساحلی کبدی در بخش پسران و دختران در این استان برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون کبدی ادامه داد: با تلاش‌های فدراسیون جهانی، میزبانی المپیک ۲۰۳۲ به کشور هند قطب اصلی این رشته واگذار شده که ۸ نشان المپیک در این رشته در بخش سالنی و ساحلی توزیع خواهد شد.

او عنوان کرد: مسابقات جهانی کبدی امسال در بخش جوانان به میزبانی ایران از ۱۸ تا ۲۵ آبان در جزیره کیش برگزار می‌شود که فرصت مناسبی است تا از تجربه مسابقات جهانی برای پیشرفت تیم ملی کشورمان و توسعه این رشته استفاده کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز بر توسعه رشته کبدی در شهرستان‌های استان، برگزاری کلاس‌های داوری و مربیگری و جذب منابع مالی تاکید کرد و گفت: این اداره کل مکان و امکانات لازم را برای پیشرفت این رشته در استان فراهم می‌کند.

احمد بهروزیان فرد افزود: شرایط میزبانی اردو‌های تیم ملی و همچنین برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و مسابقات بین المللی را با توجه به زیر ساخت مناسب استان، در نیمه دوم سال فراهم خواهیم کرد.

در مجمع انتخابات هیات کبدی استان بوشهر، محمد مظفری با ۱۶ رای به عنوان رئیس جدید این هیات انتخاب شد.

انتهای پیام/ک

مجمع انتخابات هیات کبدی بوشهر برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.