با رعایت نکات ایمنی از آتش سوزی خیمه‌ها و حسینیه‌ها جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت گفت: با آغاز ایام محرم، تمامی نیرو‌های عملیاتی سازمان آتش نشانی در آماده باش کامل بوده و ضمن بازدید و کنترل محل‌های عزاداری، تمامی موارد احتمالی غیر ایمن شناسائی و ضرورت رفع آن‌ها را به متولیان هیئات مذهبی متذکر می‌شوند.

او افزود:لازم است همه مسولان و متولیان مساجد، حسینیه، تکایا وهیات های مذهبی نکات ایمنی مربوط را رعایت نموده و با مراجعه به نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی محل، مسائل ایمنی و چگونگی مقابله با آتش سوزی‌ها و حوادث دیگر را آموزش ببینند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی با بیان اینکه تعداد خروجی چادرهای برپا شده باید متناسب با جمعیت مجالس باشد هرچه تعداد خروجی ها بیشتر باشد در زمان بروز حادثه، امکان امدادرسانی و خروج راحت تر مردم هم فراهم می شود.افزود:حریم چادر تکایا باید جهت جلوگیری از تردد افراد غیر مسئول و یا احتمال انتقال آتش سوزی از بیرون کنترل شود.

شهرام مومنی گفت:هیئت های عزاداری برای افزایش مقاومت، فیوز را دستکاری نکنند، برق مورد نیاز خود را از کابل های برق معابر دریافت نکنند، برای لامپ های داخل مجالس از محافظ و توری استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه متولیات هیئات باید در قسمت های ورودی و خروجی حسینیه ها و تکایا کپسول های آتش نشانی و کپسول کربن دی اکسید را نصب کنند. تصریح کرد:در صورت بروز هرگونه حادثه و آتش سوزی، خونسردی خود را حفظ کرده و با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تماس بگیرید.

انتهای پیام/آ

نکات ایمنی در مساحد و تکایا رعایت شود

برچسب ها: آتش سوزی ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.