برای جذاب‌تر شدن فوتسال قوانینی از سوی کمیته داوران فیفا وضع شد که در این گزارش به آن‌ها اشاره شده است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فوتسال ورزشی است که در اروگوئه و بعد‌ها در برزیل رشد کرد و فوتبالیست‌های نامداری مثل پله و زیکو قبل از روی آوردن به چمن سبز، آن را تجربه کردند.  

///آموزش و ورزش/// فوتسال

تفاوت‌هایی بین فوتسال و فوتبال وجود دارد که برخی این رشته سالنی را سخت‌تر از فوتبال روی چمن سبز می‌دانند. برخی تفاوت‌های فوتسال با فوتبال در تعداد بازیکن، تعویض‌ها، اندازه زمین و توپ، زمان بازی (زمان مفید) و ... است.

درهمین راستا گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان تصمیم دارد در این گزارش برخی از قوانین فوتسال که در سال‌های اخیر تغییر کرده اند و کمتر به آن ها توجه شده است را بررسی کند.


بیشتر بخوانید: آخرین تمرین تیم ملی فوتسال برگزار شد


در سال ۲۰۱۸ آخرین تغییرات داوری که از طرف کمیته داوران فیفا در رشته فوتسال اعمال شد، قوانین را با ۳ تغییر همراه کرد.

///آموزش و ورزش/// فوتسال 

نخستین تغییر، درخصوص تایمِ اتمام بازی است. باتوجه به اینکه زمان فوتسال با عنوان وقتِ مفید مطرح می‌شود، پیش از این، پایان هر نیمه با صفر شدن تایم ۲۰ دقیقه‌ای بازی همراه می‌شد، اما نکته جالب این‌جاست که در برخی موارد در قوانین جدید، بازی با صفر شدن زمان نیمه، ادامه می‌یابد. مثلا وقتی ضربه‌ای به سمت دروازه زده می‌شود و  همزمان تایم بازی صفر شده است، داور باید اجازه دهد تا زمانی که وضعیت توپ مشخص نشده است، بازی ادامه داشته باشد.


بیشتر بخوانید: گیتی پسند نقره داغ شد / محرومیت ۴ جلسه‌ای برای ل


همچنین درصورتی‌که زمان نیمه به پایان رسیده‌، اما داور، پنالتی یا ضربه به سمت دروازه از نقطه پنالتی دوم را اعلام کرده‌است، داور باید اجازه زدن ضربه را بدهد.

قانون بعدی که برای جذاب‌تر شدن فوتسال در نظر گرفته شده، محدودیتی است که برای دروازه‌بان‌ها لحاظ می‌شود. طبق این قانون بازیکنان یک تیم، در نیمه خودی فقط یکبار می‌توانند به دروازه‌بان پاس به عقب بدهند.

///آموزش و ورزش/// فوتسال

اگر پس از یک بار بازی کردن با دروازه‌بان، برای بار دوم پاسی به او داده شود، از همان محلی که پاس ارسال شده است، یک خطای غیر مستقیم به تیم حریف داده می‌شود.

سومین و آخرین تغییر داوری فوتسال باز هم محدودیتی برای دروازه‌بان هاست و طبق آن پس از پرتاب اوتِ دروازه توسط دروازه‌بان، او نمی‌تواند پیش از آن که تیم حریف لمس توپ داشته باشد، توپ را در اختیار داشته باشد.


بیشتر بخوانید: هاشم زاده: تیم های حاضر در تورنمنت آستاراخان از قدرت های جهان هستند / امیدوارم پاداش بازیکنان زودتر پرداخت شود


انتهای پیام/

قانون پاس به عقب به دروازه‌بان در فوتسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۵:۰۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
اگر توی فوتسال بازیکن هم تیمی توپ رو خودش عمدا روی پاش بندازه و با سرر توپو به دروازه بان بده خطاس؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
درفوتسال دروازه بان درجریان بازی وقتی توپ در دست دارد میتواند مستقیم با شوت گل بزند؟
آخرین اخبار