دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی از پیگیری بیشتر ۲۸ طرح استان برای اتمام در قالب این ستاد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، پورعیسی دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی در اولین جلسه این ستاد گفت: این طرح‌ها بیشتر در حوزه صنعت، کشاورزی، آب، راه و ارتباطات و فناوری اطلاعات و میراث فرهنگی و صنایع دستی است.

وی افزود: وقتی این طرح‌ها در این ستاد مصوب می‌شود، دستگاه اجرایی یک پشتیبانی دیگری را هم برای طرح‌های خود احساس می‌کنند.

استاندار هم گفت: باید طرح‌هایی که در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی قرار می‌گیرند کلان باشند و به عنوان طرح‌های اصلی این ستاد مورد بررسی و پیگیری قرار گیرند.

معتمدیان گفت: با پیگیری از سمت این ستاد امکان بهره برداری طرح‌ها زودتر می‌شود و درنتیجه بهره مندی مردم از آن‌ها سریعتر می‌شود.

وی با بیان اینکه تکمیل ۳۷ طرح آبرسانی به روستا‌ها با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان یکی از همین طرح‌ها است افزود: با بهره برداری از این طرح مشکل آب ۵۰۰ روستا تا پایان دولت برطرف می‌شود و مردم به طور مستقیم از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

معتمدیان همچنین با اشاره به اینکه بخشی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان مربوط به مصوبات سفر‌های شهرستانی است افزود: در ۱۰ سفر شهرستانی ۵۰۰ مصوبه اقتصادی داشتیم.

استاندار همچنین با اشاره به اینکه خراسان جنوبی اولین استان در بحث تدوین سند سازگاری با کم ابی در کشور است افزود: با تدوین و تهیه این سند بحث گلخانه‌ها بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در این زمینه همچنین آب مورد نیاز صنعت هم تامین خواهد شد و از طرفی باید در این سند به دنبال اصلاح شبکه‌های آب فرسوده شهری و روستایی نیز باشیم تا از هدر رفت آب در این بخش جلوگیری شود.

معتمدیان همچنین از سفر وزیر ورزش و جوانان که به عنوان جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور روز شنبه به استان سفر خواهد کرد خبر داد.

انتهای پیام/ک

۲۸ طرح خراسان جنوبی در چهارچوب ستاد اقتصاد مقاومتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.