9 سفیر پیشین آمریکا که پنج تن از آنها در افغانستان کار کرده اند، در یک نامه سرگشاده به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نسبت به خروج کامل نظامیان این کشور از افغانستان هشدار دادند.

هشدار 9 مقام سابق آمریکایی به ترامپ درباره توافق صلح با طالبانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، 9 سفیر پیشین آمریکا که پنج تن از آنها در افغانستان کار کرده اند، در یک نامه سرگشاده به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نسبت به خروج کامل نظامیان این کشور از افغانستان هشدار دادند.

جان نگروپونته رئیس پیشین اطلاعات ملی و معاون اول وزیر امور خارجه آمریکا، رابرت فین، رونالد نیومن، ویلیام وود، رایان کراکر، جیمز کانینگام سفیران سابق واشنگتن در کابل، جیمز دابینز نماینده ویژه آمریکا در افغانستان و آنتونی معاون سفیر آمریکا در افغانستان این نامه را امضا کرده اند.

در این نامه آمده است: عقب نشینی نظامیان آمریکایی در افغانستان باید به شرط نهایی صلح باشد، نباید خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان سریع باشد، در غیر این صورت طالبان می تواند به پیروزی نظامی دست یابند.

مقامات سابق آمریکا افزوده اند: معلوم نیست که صلح امکان پذیر باشد، طالبان تاکنون در مورد شرایط خود اظهارات واضح نداشته اند که آیا آنان با هموطنان خود صلح می کنند یا خیر، این گروه فاقد تجربه سیاسی است.

این افراد به این باورند که بعد از توافق صلح با گروه طالبان، مناطق بزرگی از افغانستان تحت کنترل داعش خواهد بود؛ علاو بر این، به باور آنها طالبان با سازمان تروریستی القاعد متحد می مانند.

گفتنی است که توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان نهایی شده و احتمالا به زودی امضا خواهد شد.

انتهاتی پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار