مدیر اجرایی پروژه دوبانده کردن جاده مرند جلفا به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: با توجه به اینکه ۲۲.۵ کیلومتر از حریم جاده مرند- جلفا خریداری شده و به علت کاهش هزینه های دولت و صرفه جویی در وضعیت اقتصادی کشورمان خاکبرداری باند دوم پروژه دوبانده کردن جاده مرند – جلفا آغاز شده و این پروژه در بهبود کاهش هزینههای اقتصادی که در حال حاضر منطقه رو با مشکلاتی رو درو کرده میتواند نقش موثری را ایجاد کند.
او هم چنین گفت: حریم خریداری شده میتواند در کاهش هزینههای اضافی و در کاهش ضرر رساندن به تملک زمینهای کشاورزی نیز موثر باشد.
او افزود:سعی ما این است تا تمامی بزرگراه و جادهها را تا جایی که حریم راهها مقدور باشد و هم چنین به خاطر اینکه مسیرها ایمن باشند تا شهروندان بتوانند راحتتر در این مسیر تردد کنند و جلو هزینههای هنگفت که میتواند وضعیت اقتصادی ما را مختل کند گرفته شود .
فرماندار شهرستان مرند نیز تسریع در انجام پروژههای جاده مرند به ایواوغلی، و جاده مرند به جلفا را خواستار شد.
گرشاسبی فرماندار شهرستان مرند نیز به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،گفت: جاده مرند – جلفا جزو یکی از راههای پروژه آذربایجان شرقی است که این استان را به کشورهای همجوار متصل میکند و با توجه به افزایش تردد ترافیکی در این جاده، جاده قدیمی توانایی پاسخگویی به آن حجم از ترافیک را نداشته و مسئولان استان با اجرای طرح دوگانه کردن این جاده در صدد کاهش بار ترافیکی و روان سازی جریان تردد از این جاده ۶۰ کیلومتری میباشند.
گرشاسبی گفت: پروژه دوبانده کردن مرند- جلفا از جمله پروژههایی هستند که از سالهای قبل آغاز شده، ولی به دلیل کمبود بودجه اکنون در حال رکود هستند که با عنایات استانداری و مدیران کل استان میتوان شاهد تزریق منابع مالی و ادامه روند ساخت این پروژهها و در نهایت افتتاح و ایجاد اشتغال ثابت برای جوانان این شهرستان باشیم.
رستمیمهر مدیریت ساخت و توسعه راههای ادارهکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی نیز به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: محور مرند- سهراهی اووغلی برای ساخت ۳۵ کیلومتر در حوزه استان آذربایجانشرقی قرارداد بستهشده که ۱۵ کیلومتر آن به بهرهبرداری رسیده و ۲۰ کیلومتر آن نیز در دستساخت است که درصورت تأمین نقدینگی لازم برای خرید گاردریل و علائم ایمنی، ۱۰ تا ۱۲ کیلومتر آن را به زیر بار ترافیک میرود.
رستمیمهر افزود:باند دوم مرند-جلفا ۶۰ کیلومتر طول دارد که ۳۰ کیلومتر از آن در حوزه منطقه آزاد ارس قرار دارد و توسط منطقه آزاد ارس در دستساخت است که ۱۸ کیلومتر به بهرهبرداری رسیده است.
او افزود: از ۳۰ کیلومتر مربوط به ادارهکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی، ۲۰ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته و ۱۰ کیلومتر باقیمانده است که پیشرفت فیزیکی کل طرح ۷۰ درصد است و اعتبار موردنیاز برای تکمیل پروژه ۲۰ میلیارد است.
نریمان مدیر عامل منطقه آزادتجاری صنعتی ارس هم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،گفت:از باند دوم محور جلفا - مرند از کیلومتر ۲۲ تا ۳۰ با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در اسفندسال ۹۷ بهره برداری شده است.
او گفت: برای اجرای این مسیر که یک دستکاه پل دودهانه هم زده شده ۱۵۱ میلیارد ریال اعتبار توسط منطقه آزاد ارس هزینه شده است.
نریمان افزود:تاکنون ۱۸ کیلومتر از ۳۰ کیلومتر بانددوم جاده مرند جلفا که بر عهده منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس بود به بهره برداری رسیده و ۱۲ کیلومتر باقیمانده تا پایان فصل کاری افتتاح میشود.
انتهای پیام/ش