علیرضا آشناگر گفت: دوری از راکدی و یک نواختی شیوه های تربیتی آموزش و پرورش به سمت توسعه یک ضرورت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در سومین جلسه سال‌جاری شورای آموزش‌وپرورش استان سمنانبا اشاره به  اینکه آموزش‌وپرورش باید برای رشد و توسعه بیشتر از رویه‌های مرسوم فعلی فاصله بگیرد،گفت: وجود هشت هزار و ۳۵۰ معلم و ۱۲ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز در آموزش و پرورش استان فرصتی ویژه برای گام برداشتن به‌سوی اعتلای بیشتر است.

او ضمن بیان اینکه امیدواریم آموزش‌وپرورش استان باید به تربیت نیروی ماهر و متخصص بیشتر همت گمارد، افزود: آموزش‌وپرورش باید نگرش دانش آموزان را در مبنی بر الزام پشت‌میزنشینی و مدیریت تغییر دهد که خوشبختانه طی چند سال اخیر برای تبدیل ایده به محصول، امکانات خیلی خوبی در کشور ایجادشده است.

آموزش و پرورش مبنای توسعه

استاندار سمنان بابیان اینکه آموزش‌وپرورش استان باید به تربیت نیروی مبتکر، خلاق و ماهر متمرکز شود، ابراز داشت: این تفکر که ایجاد اشتغال فقط بر عهده دولت است باید تغییر یابد و ارتباط تنگاتنگی بین صنایع و دانشگاه‌ها برقرار شود.

آشناگر ضمن بیان اینکه آموزش‌وپرورش یک سازمان گسترده با نقش مؤثر است که خدمات فراوانی را در سطح کشور ارائه می‌کند، تصریح کرد: معتقدیم آموزش‌وپرورش مرکز تحول، رشد و توسعه در کشور است و اگر بناست توسعه مبتنی بر نیروی انسانی در کشور شکل گیرد، بی‌شک محوریت این امر با آموزش‌وپرورش خواهد بود، زیرا مسئول آموزش و تربیت نیروی انسانی در کشور آموزش‌وپرورش است.

لزوم ارائه برنامه‌های نو در آموزش و پرورش

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه آموزش‌وپرورش باید به دنبال برنامه‌های نو باشد، ابراز داشت: برنامه‌های نو، درون‌زا است و نباید تصور داشت که از بیرون به آموزش‌وپرورش تزریق شود که خوشبختانه وضعیت آموزش‌وپرورش استان خوب و مطلوب است.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: یکی از مشکلات آموزش‌وپرورش این است که پس از پایان ساعات رسمی آموزش و خروج دانش آموزان از مدارس دیگر با او ارتباطی نداریم، لذا باید برنامه‌ریزی شود تا برای دانش‌آموز در خانه و محیط همسالان نیز دارای برنامه باشد.

او بابیان اینکه ارزش گردش‌های علمی کمتر از کلاس درس نیست، افزود: بازدید دانش آموزان از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها موجب تغییر نگرش مثبت در آنان خواهد شد لذا این مهم می‌طلبد تا مدیران مدارس به زیباسازی و پرنشاط‌ سازی بیشتر کلاس‌های درس اقدام کنند تا آموزش‌وپرورش مکانی برای موفقیت‌ها و تکرار آن باشد.

انتهای پیام / م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.