معاون سیاسی استاندار سمنان خبر داد؛

آموزش مردم مهم ترین گام برای مقابله با آنفولانزای پرندگان

حبیب الله خجسته پور گفت: مقابله با آنفولانزای پرندگان در سمنان نیازمند آموزش مردم و پای کاری مسئولین مربوطه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حبیب الله خجسته پور در اولین جلسه ستاد مبارزه با آنفولانزای فوق حاد پرندگان گفت: در صورت اطلاع‌رسانی مناسب و آگاهی اقشار مختلف جامعه از این معضل، بی شک بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

او ضمن بیان اینکه خوشبختانه با تلاش همه دستگاه‌های ذی‌ربط، سال گذشته در سطح استان سمنان با مشکل خاصی در این زمینه مواجه نبودیم، افزود: با عنایت به اینکه استان سمنان در کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب کشور قرار دارد لازم است تا حساسیت‌های بیشتری در زمینه انتقال دام و طیور صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه حفظ آمادگی تمام دستگاه‌ها در صورت آلودگی لازم است، ابراز داشت: در هر صورت می‌بایست تمام دستگاه‌ها پای‌کار باشند و از اداره کل دامپزشکی استان نیز انتظار می‌رود تا شرح وظایف هر یک از دستگاه‌های مرتبط را مشخص و ابلاغ کند تا در صورت وجود هر گونه مشکل اقدامات لازم صورت گیرد.

خجسته پور ضمن بیان اینکه بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان به دو طریق ارتباط پرنده با انسان و دوم توزیع فرآورده‌های گوشتی پرندگان بیمار سلامت انسان را به خطر می‌اندازد، تصریح کرد: یکی از مواردی که لازم است در صورت پدید آمدن هر گونه مشکل در شیوع این بیماری انجام شود، انجام اقدامات فرهنگی در راستای پذیرش مردم برای معدوم‌سازی پرندگان بیمار است.

او ابراز داشت: در شرایط عادی و آماده امروز باید شرایطی را ایجاد کرد که در صورت لزوم برای معدوم‌سازی پرندگان بیمار مشکلی نداشته باشیم که تحقق آن کار فرهنگی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط را می‌طلبد، بی‌تردید پیشگیری مقدم بر درمان بوده و انجام اقدامات پیشگیرانه و دقت نظر در خصوص عدم ابتلاء طیور به بیماری‌ها توصیه می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه اطلاع‌رسانی، آموزش و انجام هماهنگی بین دستگاهی به عنوان هدف راهبردی اساسی برای پیشگیری از مشکلات و بیماری‌های دام و طیور است، اضافه کرد: یکی از نکات مهم و اساسی در پیشگیری از بروز بیماری‌ها و به‌ویژه آنفولانزای فوق حاد پرندگان لزوم توجه هم‌زمان به واحد‌های پرورش طیور صنعتی و حوزه‌های خانگی و روستایی است که می‌بایست برای ارتقای آموزش برای روستاییان نیز تلاش شود.

انتهای پیام / م

مبارزه با آنفولانزای پرندگان نیاز به اقدامات فرهنگی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.