سومین دور رایزنی های سیاسی ایران و اسلوونی به ریاست عراقچی و همتایش در لوبلیانا برگزار و آخرین تحولات روابط دوجانبه، اوضاع منطقه و برجام مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

سومین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و اسلوونی در لوبلیانا برگزار شدبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ سومین دور رایزنی سیاسی ایران و اسلوونی به ریاست سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان و خانم «سیمونا لسکوار» معاون وزیر امور خارجه اسلوونی، روز چهارشنبه (۱۳ شهریور) در لوبلیانا، برگزار شد. 

 در این رایزنی‌ها آخرین تحولات روابط دوجانبه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و موضوعات بین المللی و منطقه ای از جمله برجام و تحولات منطقه غرب آسیا و خلیج فارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

با توجه به وجود فرصت‌ها و ظرفیت‌های گسترده، طرفین ارتقاء سطح همکاری‌ها و توسعه مناسبات را، در بخش‌های مختلف کشاورزی، مواد غذایی، دارو و توریسم و گردشگری، مورد تأکید قرار دادند. 

بیشتر بخوانید: آمریکا ایمنی دریانوردی را به مخاطره انداخته است

در این رایزنی ها معاونان وزرای خارجه ایران و اسلوونی همچنین ضمن تبادل‌نظر در خصوص پیامدهای منفی و چالش‌های ناشی از یکجانبه‌گرایی به ویژه در تشدید بحران‌ها در سطح منطقه و جهان، بر حمایت از چندجانبه‌گرایی، تأکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار