دلدادگی عاشقان حسینی در تاسوعا و عاشورا از طریق صدا و سیمای فارس منعکس می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس اظهار کرد: مراسم عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی با حضورگسترده مردم فارس در اقصی نقاط استان و اعزام گروه‌های متعدد صدا و سیما در مناطق مختلف شهر شیراز و شهرستان‌ها به منظور انعکاس دلدادگی عاشقان حسینی با گستردگی هر چه تمام به اطلاع مردم خواهد رسید.

او ادامه داد: سیمای فارس با اعزام ۵ گروه در شیراز و ۹ گروه به شهرستان‌های لار، جهرم، فسا، داراب، کازرون، آباده، استهبان و استقرار بیش از ۳۰ دوربین و ۲ واحد سیار در حرم مطهر شاهچراغ (ع) مراسم سوگواری مردم عزادار و عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) را در نقاط مختلف استان پوشش می‌دهد.

سهرابی تصریح کرد: روز جمعه ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۱۲ در حرم مطهر شاهچراغ (ع) مراسم شیرخوارگان حسینی، برنامه احلی من عسل روز شنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ در حرم مطهرسید علاءالدین حسین (ع)، مراسم روز تاسوعا، عاشورا، شب تاسوعا و عاشورا همچنین شام غریبان و لاله گردانی در عصر عاشورا به تهیه کنندگی عباس روزیطلب از سیمای فارس به طور مستقیم پخش می‌شود.

او افزود: ارتباط با شبکه‌های سراسری به ویژه شبکه‌های یک، ۲، ۳، قرآن و معارف شب تاسوعا از ساعت ۲۱:۱۰ تا یک بامداد، شب عاشورا از ساعت ۲۱:۱۰ تا ۲ بامداد، روز تاسوعا از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۳:۳۰، روزعاشورا از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۴:۳۰ و نماز ظهر تاسوعا و عاشورا به صورت زنده و برنامه زنده آمد محرم روز‌های چهارشنبه وپنج شنبه ۱۳ و ۱۴ و شنبه ۱۶ شهریور از ساعت ۲۲ تا ۲۳:۱۰ با حضور کارشناسان، مداحان و شعرا از حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) از اقدامات سیمای فارس است.

رادیو فارس در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی آماده انعکاس شور و حال دلدادگان و ارادتمندان به حضرت سیدالشهدا ابا عبدالله الحسین (ع) است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: ویژه برنامه‌های علمدار عشق و آفتاب عشق از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح روز‌های نهم و دهم محرم الحرام امسال با پوشش مراسم حرم مطهر شاهچراغ (ع) و سایر امام زادگان و بقاع متبرکه استان و انعکاس عزاداری‌های عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در سرتاسر استان از طریق برقراری ارتباط با خبرنگاران آزاد گوشه‌ای از ارادت مردم شهید پرور استان را به گوش جهانیان خواهد رساند.

سهرابی ادامه داد: تکیه رادیو دیگر برنامه‌ای است که در این شب‌ها شور و حال حسینی هم استانی‌ها را پوشش می‌دهد.

او افزود: نمایش بلند ویژه این ایام، راوی عشق، حماسه حسینی، نسیم محبت، چهارپرده اشک، واینک کربلا و کاروان عشق دیگر برنامه‌های طراحی شده برای عرض تسلیت و ایجاد شورو شعور حسینی در رادیو فارس محرم امسال است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس تصریح کرد: واحد خبر صدا و سیمای فارس با اعزام ۴ تیم خبری در شیراز و ۵۰ نفر از خبرنگاران آزاد در شهرستان‌ها مراسم سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/چ

پخش مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی  از صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.