محمد رضا کشاورزیان گفت: از تولید ۴۶۰ هزار نهال در نهالستان چغولگیر این تعداد نهال به دو صورت ریشه‌ای و گلدانی تولید و نهایتاً توزیع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد رضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه بالغ بر ۴۶۰ هزار اصله نهال اقتصادی و چند منظوره به صورت مرغوب و استاندارد در نهالستان چغولگیر منابع طبیعی شاهرود تولید شد،گفت: با توجه به اینکه جنگل‌ها و مراتع یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین منابع طبیعی تجدید پذیر و جزو نعمت‌های خدادادی هر کشور محسوب می‌شوند لذا احیای آن‌ها با نهال‌کاری در دستور کار است.

او ضمن بیان اینکه طی سال جاری حدود ۳۰ هزار اصله نهال برای جنگل‌کاری در عرصه‌های جنوبی البرز مانند گلابی وحشی، زرشک، کچف، بلوط و تولید شد، افزود: مقدار حدود ۴۰۰ هزار اصله از انواع گونه‌های پهن برگ، سوزنی برگ مانند زبان‌گنجشک، عرعر، اقاقیا، ارغوان، سرو شیراز و خمره‌ای و نقره‌ای  نیز توزیع می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه از تعداد نهال‌های تولیدشده ۳۰ هزار اصله را نهال سنجد و صنوبر تشکیل می‌دهد، ابراز داشت: این نهال‌ها به دو صورت ریشه‌ای و گلدانی تولیدشده که در نهایت طی سال توزیع می‌شود.

کشاورزیان ضمن بیان اینکه احیای مراتع نیز در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: طی سال جاری در سطح حدود یک هکتار تعداد هشت گونه از گیاهان دارویی مانند آویشن، رز ماری، گل محمدی، گل گاو زبان، بادرنجبویه و برای تولید و توسعه گیاهان دارویی در نقاط مستعد کاشته شده است.

او افزود: به منظور تولید نهال مورد نیاز بخش جنگل‌کاری به‌ویژه در بخش توسعه جنگل و در راستای توسعه فضای سبز، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طی سال ۶۲ اقدام به احداث ۱۵ هکتار نهالستان شاهرود در کیلومتر پنج جاده بسطام در مجاورت پارک جنگلی چغولگیر کرد و سالانه نهال‌های بسیاری را تولید و در سطح استان سمنان توزیع می‌کند.

انتهای پیام / م

احداث ۱۵ هکتار نهالستان شاهرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.