عضو تشخیص مصلحت نظام از کسب رده شانزدهم کشور جهان در تولید علم توسط ایران خبر داد.

ایران رتبه شانزدهم تولید علم جهانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه بررسی طرح آمایش و وضعیت دانشگاهی استان‌های غرب کشور خواستار شورای علمی و دانشگاهی مشترک در کشور شد و گفت: پارک‌های علم و فناوری و جذب دانشجو در هر منطقه با ید متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه و با محوریت کار آفرینی باشد.

علی آقامحمدی با اشاره به اینکه استان‌های کشور در ظرفیت‌های علمی، تخصصی مشابه هم هستند و ما باید دنبال شناسایی مزیت‌های جدید و جذب دانشجو بر اساس نیاز هر منطقه باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: ۲۲۰ هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌های ۴ استان همدان، کرمانشاه، لرستان و ایلام  وجود دارد که از سهم مناسبی از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو کشور است.

او خواستار توسعه بخش آموزش غیر دولتی در استان همدان شد و اظهارداشت: دانشگاه‌های کار آفرین استان همدان ظرفیت خوبی در زمینه مبل و منبت دارد.

آقامحمدی خواستار افزایش تحقیقات علمی در دانشگاه‌ها شد و گفت:دانشگاه بوعلی سینا و رازی کرمانشاه در مقالات lsl در رده‌های بالایی دارند.

او از پتانسیل‌های بالا دانشگاهی مناطق غرب کشور در رشته‌های شیمی و مهندسی خبر داد و اظهارداشت: وحدت رویه در دانشگاه ها، شاخص‌ها و پتانسیل‌ها  دانشگاه‌ها و شناسایی مسیر پیشرفت و ایجاد بانک ایده‌ها می‌تواند کمک کند تا ایده‌های دانشگاهی وارد صنعت و جلوی سرمایه گذاری تکراری برای رسیدن به هدف گرفته شود.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در نشست تخصصی آمایشی منطقه سه کشور که به میزبانی همدان برگزار شد با اشاره به اجرای طرح آمایش سرزمین در کشور گفت: این طرح در منطقه غرب کشور به عنوان پایلوت انجام و در صورت موفقیت در کل کشور اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه در امر توسعه دنبال راه مناسب و آگاه سازی مردم با کمک رسانه‌ها هستیم، گفت: صدا و سیما پشتیبان سند آمایش سرزمین و توسعه کشور شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توسعه منطقه با کمک صدا و سیما و رسانه‌ها برای شناسایی مشکلات و رفع آن‌ها از طریق مسئولان محقق می‌شود.

آقامحمدی یکی مشکلات هر منطقه را، دور شدن سرمایه گذاران بومی دانست و افزود: صدا و سیما مشکلات مردم و مسئولان را به طور خصوصی به اطلاع ما برسانند که این امر را در مورد سیل امسال، کارکرد و نتیجه خوبی داد.

او خواستار تحویل تمام طرح‌های توسعه‌ای تا ۱۴ شهریور به سازمان توسعه کشور شد و گفت: سایت سرمایه گذاری در هر استان ایجاد و ایده‌ها و مشکلات در آن مطرح و کار‌ها در آن اعلام شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار زنجیره سازی و پنجره سازی تولید و صادرات در هر استان شد و گفت: دوره‌ها و نشست‌های تخصصی، زنجیره سازی در استان‌ها باید برگزار و بازاریابی، نظر شناسی مخاطب، بسته بندی و افزایش سود آوری برای سرمایه گذار در آن بررسی و آموزش داده شود.

آقامحمدی خواستار رسیدن به حداکثر رساندن صادرات به کشور‌های عراق، سوریه و لبنان شد و اظهار داشت: به زودی ۱۵ سرمایه گذار عراقی از سامرا برای سرمایه گذاری به ۴ استان غرب کشور صفر می‌کنند.

او بر توسعه محصولات پترو شیمی، نفت و گاز به خصوص در استان‌های ایلام و کرمانشاه تاکید کرد و گفت: از صادرات این محصولات در کشور حمایت کامل می‌کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از صدور مجوز بر ذخیره سازی تا ۱۰ میلیون بشکه نفت در کشور هم خبر داد و گفت: باید ذخیره‌های نفتی را برداشت و در قالب بشکه نگهداری شود.

آقا محمدی در پایان این نشست خواستار گردهمایی‌های منطقه‌ای در این ۴ استان به طور دوره‌ای شد.

انتهای پیام/ا

وجود ۲۲۰ هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌های غرب کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.