رئیس شبکه دامپزشکی قائنات از خطرات احتمالی ذبح دام توسط هیئت‌های مذهبی در مسیر‌های دستجات عزاداری خبر داد.

محمودی رئیس شبکه دامپزشکی قائنات در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در راستای حفظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه و همچنین جلوگیری از انتقال بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان بخصوص تب کریمه کنگو از ذبح دام بدون نظارت‌های بهداشتی و خارج از کشتارگاه در زمان حرکت دسته‌های عزاداری خوداری کنند.

او افزود: ذبح دام باید در محل کشتارگاه دام و محل‌های مشخص باشد تا ضمن نظارت کامل کارشناسان دامپزشکی ار انتشار عوامل بیماری زا جلوگیری کنند.

محمودی ادامه داد: کسانی که در هیئت‌ها و حسینه‌ها مسئول ذبح دام و تکه کردن گوشت و طبخ آن هستند حتما از دستکش، ماسک و لباس کار مناسب استاده نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی قائنات با اشاره به اینکه عزاداران در این ایام گوشت مورد نیاز برای پخت نذورات خود را از واحد‌های مجاز و کشتارگاه‌ها تهیه کنند، تصریح کرد: به منظور اطمینان از سلامت گوشت و برای جلوگیری از برخورد با عوامل عفونی خطرناک احتمالی به ویژه عامل تب برفکی کریمه کنگو لاشه دام‌های قربانی شده رادر شرایط بهداشتی مناسب به مدت ۲۴ ساعت قبل از پخت در دمای یخچال نگهداری نمایند.

او به تشکیل و تجهیز ۶ اکیپ ثابت و سیار در روز‌های منتهی به دهه اول محرم در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: کارشناسان دام پزشکی با حضور در کشتارگاه دام و سطح شهر و همچنین مراکز شهر‌ها نسبت به بازدید دام و لاشه و خدمت رسانی به عموم عزاداری عزاداران حسینی فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/ ط آ

آمادگی ۱۲ اکیپ دامپزشکی برای نظارت بر ذبح دام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.