رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برخی تحلفات به پشتوانه قدرت و ثروت انجام می‌شود، گفت: نباید اجازه دهیم به پشتوانه قدرت و ثروت قانون ضعیف شده و فقط برای ضعفا اجرایی شود.

وقوع برخی از تخلفات به پشتوانه قدرت و ثروتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای حفاظت از بیت‌المال که در محل دادگستری استان زنجان برگزار شد، با بیان اینکه باید شورای بیت‌المال با هم‌اندیشی و همفکری کار کنند و با این کار، اعتماد حفظ می‌شود، اظهار داشت: باید کارگروهی برای رسیدگی به موضوع تعدی به اراضی و زمین‌خواری، تشکیل و با تخلفات به شکل جدی مقابله و برخورد شود.

او ادامه داد: برخی از تخلفات به پشتوانه وجود قدرت و ثروت عده‌ای انجام می‌شود بنابراین نباید اجازه دهیم به پشتوانه قدرت و ثروت برخی‌ها، قانون تضعیف شود و قانون تنها نباید برای ضعفا اجرایی شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه طی سال‌های گذشته، افرادی از وظیفه خود غفلت کرده و موجب بروز خسارت‌هایی شده‌اند، افزود: این خسارت‌ها بر دوش ملت و نظام افتاده و افرادی که در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده‌اند، باید پاسخگوی وظیفه ترک شده خود باشند.

رئیسی تصریح کرد: کسانی که در انجام وظیفه خود قصور کرده‌اند، باید پاسخگوی دلیل آن باشند و اتفاقات رخ داده امروز، نتیجه قصور روی داده در سنوات گذشته است.

او با بیان اینکه آب، خاک، هوا و محیط‌زیست جزو حقوق مردم است و کسی نباید به منابع طبیعی دست‌درازی کند، گفت: قصور و تقصیر در هر زمانی قابل تعقیب است و مدیریت جامعه باید بداند که در هر مقطع زمانی باید پاسخگوی این قصور باشد.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه باید برای مقابله با تعدی به منابع طبیعی، اقدام جدی و عملیاتی شود، افزود: باید فرآیندی شکل بگیرد که دیگر شاهد تضییع حقوق بیت‌المال نباشیم و با استفاده از قانون، مانع از سوءاستفاده افراد از موقعیت‌ها شویم.

رئیسی در ادامه با اشاره به مطرح شدن بحث منطقه «گاوازنگ» شهر زنجان افزود: باید با بررسی همه جوانب، طرحی دارای پشتوانه قانونی در منطقه گاوازنگ اجرا شود.

او تصریح کرد: طرح‌های گردشگری برای توسعه هر استانی مهم است و طرح اجرایی باید جامعیت لازم را داشته باشد و در مدت یک ماه آینده باید مشکلات طرح، بررسی و حل شود.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: باید روند رسیدگی به شکایت و تخلفات به اراضی ملی در مدت زمان کم رسیدگی شود و نباید رسیدگی به ادعا، شکایت، تخلف و تعرضی که به اراضی شده، به تأخیر بیفتد و دستگاهی به بهانه اینکه پول شکایت نداشته، اجازه بدهد به بیت‌المال تعرض شود.

رئیسی با بیان اینکه جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و سایر دستگاه‌های مرتبط نباید اجازه دهند که به بیت‌المال تعرض شود، خاطرنشان کرد: باید کارگروهی با حضور وزارتخانه مرتبط و مسئولان قضایی تشکیل شود که موضوع در یک زمان روشن، مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/ز

صحبت های رئیسی در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.