معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان توصیه‌های بهداشتی صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، با توجه به برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در شهر‌ها و روستا‌های استان و پخش نذری در این ایام، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با هدف حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از بروز بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا در بین عزاداران به آنان توصیه کرد تا برای پخت وپز از مکان‌هایی با شرایط بهداشتی استفاده کنند و تمامی افراد توزیع کننده آب، چای و غذا باید دارای کارت بهداشت معتبر باشند و رعایت بهداشت فردی در هنگام ارائه خدمت ضروری است.

همچنین برای پخت غذا از فرآورده‌های خام دامی با کشتار مجاز و یا بسته بندی شده مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی استفاده کنند و از نگهداری مواد غذایی پخته شده در دمای محیط به مدت طولانی (حداکثر دو ساعت) خودداری شود..

در صورت لزوم به نگهداری بیشتر از دو ساعت، باید مواد غذایی پخته در دمای زیر ۴درجه سانتی گراد یا در دمای بالای ۶۳ درجه سانتی گراد (روی شمعک گاز) نگهداری تا درجه حرارت ماده غذایی به زیر ۶۳درجه نرسد.

براساس این توصیه‌ها عزاداران باید ازآب آشامیدنی سالم استفاده کنند و همچنین در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف برای توزیع چای و مواد غذایی گرم از ظروف یکبارمصرف مناسب همچون ظروف یکبار مصرف گیاهی، سلولزی و آلومینیومی استفاده کنند.

انتهای پیام/ک

توصیه‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به عزاداران حسینی

برچسب ها: علوم پزشکی ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.