مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشت آزادگان از معدوم سازی بیش از ۳ هزار کیلوگرم موادغذایی غیربهداشتی از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.

حکیم عطشانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در بازرسی‌های انجام شده از اماکن عرضه موادغذایی از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳ هزار و ۴۲۰ کیلوگرم انواع موادغذایی غیربهداشتی و فاسد کشف و سپس معدوم سازی شد.

او اظهار داشت: به دلیل اهمیت بهداشت و سلامت شهروندان، بازدید‌های بسیاری از تالارها، رستوران ها، بوفه مدارس، مراکز تهیه و توزیغ غذا و... در مدت مذکور انجام شد.

عطشانی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، بازرسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشت آزادگان از ادارات این شهرستان بازدید کردند و ۴ اداره به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی به دادگاه معرفی شدند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در بازدید از مراکز تهیه و توزیع غذا، ۱۳ واحد صنفی متخلف تعطیل شدند، ضمن اینکه از ۲۶۳ اغذیه فروشی بازدید بعمل آمد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دشت آزادگان، بازدید از ۲۵ تالار برگزاری مراسمات، ۱۷ باب رستوران و ۷۷ مدرسه در سطح شهرستان را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

او اذعان داشت: همچنین ۶ واحد درمانگاه در سطح این شهرستان مورد بازرسی قرار گرفتند.

حکیم عطشانی بیان کرد: همچنین ۲۵ واحد صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی و توجه نکردن به اخطارها، پلمب شدند.

نظارت روزانه بر مواکب‌ اربعین حسینی

 او درخصوص مواکب اربعین حسینی اظهار داشت: نظارت و بازرسی از مواکب اربعین حسینی درون و برون شهری در ۲ شیفت صبح و عصر به صورت روزانه انجام خواهد شد.

عطشانی در پایان گفت: به منظور بهره مندی موکب داران از آموزش‌های بهداشتی فردی و گروهی، اطلاعیه‌های شبکه بهداشت و درمان در مواکب و نقاط مختلف شهری نصب خواهد شد، لذا خواهشمندیم افرادی که قصد برپایی موکب برای خدمت رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را دارند و همچنین زائران عتبات عالیات، با رعایت نکات بهداشتی در حفظ سلامت خود و دیگران سهیم باشند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: بهداشت ، امنیت غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.