مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۱۴ شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۷ فقره سرقت مسلحانه در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروزپنجشنبه ۱۴ شهریور ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۱۴ نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه در جنوب شرق کشور

با تلاش شبانه روزی پلیس استان، ۱۴ نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه و به‌عنف در جنوب شرق کشور دستگیر و ۱۷ فقره انواع سرقت مسلحانه و به‌عنف کشف شد.

سردار احمد طاهری جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی سطح استان در بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه و به‌عنف، ۱۴ نفر از عاملان این سرقت‌ها را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

او  افزود: در این راستا ماموران انتظامی شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر، دلگان و چابهار با هماهنگی‌های قضائی طی ۵ روز گذشته این سارقان را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها مقادیری سلاح و مهمات کشف کردند.

سردار طاهری بیان کرد: در این رابطه یک دستگاه خودرو، ۵ دستگاه تلفن همراه و مقادیری وجه نقدو مدارک هویتی سرقت شده کشف و به مالباختگان تحویل شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متهمان در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۲ فقره سرقت خودرو، ۱۳ فقره سرقت تلفن همراه و ۲ فقره سرقت وجوه نقد و کیف پول اعتراف کردند.

او  با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی افزود: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی به ویژه در برخورد با جرائم خشن، سرقت‌های به‌عنف و مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

سردار طاهری تأکید کرد: تمام فعالیت‌ها و اقدامات نیروی انتظامی در همه حوزه‌های پیشگیری از جرائم مهم است ولی مسأله سرقت به لحاظ تبعات آن در جامعه که موجب پایین آمدن احساس امنیت شده و منافع فردی و عمومی را به صورت مشهود دچار خسارت می‌کند اهمیت ویژه‌ای برای پلیس دارد.

سه کشته ومجروح در سانحه رانندگی محور خاش 

سرهنگ کشواد بهروزی زاده  رئیس پلیس راه شمال سیستان وبلوچستان از برخورد مرگبار پژو ۴۰۵ با پراید با یک کشته و ۲ مجروح خبر داد.

سرهنگ کشواد بهروزی زاده گفت:دیشب  یک فقره تصادف فوتی در محور "خاش به زاهدان"به مرکز ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیم‌های از پلیس راه و نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه پراید با یک دستگاه پژو ۴۰۵ در دوراهی "دجنگ" و"تمندان" به صورت رخ به رخ برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این حادثه یکی از سرنشینان پراید (محمد ۲۰ ساله) به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و راننده هر دو خودرو نیز مجروح و با کمک نیرو‌های امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرهنگ بهروزی زاده عنوان کرد: کارشناس پلیس راه علت حادثه را تجاوز به چپ پژو ۴۰۵ نسبت به پراید اعلام کرده است.

کشف  کالای قاچاق در مرز‌های جنوبی سیستان وبلوچستان 

سردار محمد ملاشاهی فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از توقیف ۲۱ دستگاه خودور حامل مقادیری قابل توجهی کالای قاچاق در مرز‌های جنوبی استان خبر داد.

سردار محمد ملاشاهی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و فرآورده‌های سوختی، مرزداران هنگ مرزی جکیگور با تشدید اقدامات کنترلی علیه قاچاقچیان توانستند طی چند رشته عملیات مرزی مقادیر قابل توجهی فرآورده‌های سوختی و کالای قاچاق را از قاچاقچیان کشف کنند.

او  در ادامه با اشاره به اجرای مأموریت‌های موفقیت آمیز مرزداران، افزود: مأموران طی عملیات‌های مرزی و غافلگیرانه علیه قاچاقچیان، موفق شدند ۲۱ دستگاه خودروی حامل محموله قاچاق را متوقف و از آن‌ها ۳ هزار و ۳۵۰ کیلوگرم شیر خشک، ۴۰ ثوب البسه، ۵۰۰ متر پارچه قاچاق و ۱۵ هزار و ۴۲۰ لیتر سوخت کنند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به توقیف ۲۱ دستگاه خودروی،افزود: برابر با اعلام کارشناسان، ارزش ریالی محموله‌های قاچاق کشف شده بیش از ۳ میلیارد ریال برآورد شده است که پس از هماهنگی قضائی، تحویل مراجع ذی ربط شدند. 

توصیه‌های پلیس زاهدان به عزاداران حسینی

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان گفت: شهروندان هنگام ترک منزل و یا پارک خودرو‌ها برای حضور در مراسم عزاداری نکات لازم را به منظور پیشگیری از سرقت مد نظر قرار داده و نهایت همکاری را با مآموران انتظامی داشته باشند.

سرهنگ حمیدرضا اکبری گفت:ماه محرم یکی از ماه‌های بسیار با ارزش سال است که در آن و به خصوص در دهه اول این ماه با سیر نزولی جرایم روبرو می‌شویم به شکلی که ویژگی خاص این ماه تاثیر بسیار زیادی حتی بر مجرمان و خلافکاران می‌گذارد و باعث متنبه شدن آنان می‌شود.

فرمانده انتظامی زاهدان تصریح کرد: البته برخی از سرقت‌ها به دلیل افزایش حضور مردم عزیز در مساجد و تکایا و سوءاستفاده سارقان از این شرایط در این ایام رخ می‌دهد که یکی از آن‌ها سرقت منزل، داخل خودرو و موتورسیکلت است.

این مقام مسئول عنوان داشت: در این زمینه به شهروندان و عزاداران حسینی توصیه می‌کنیم در هنگام ترک منازل از نگهداری اموال با ارزش شامل طلاجات و وجه نقد در منزل خودداری و از تجهیزات و فناوری روز برای ایمنی منازل خود استفاده کنند.

او  افزود: ساکنان آپارتمان‌ها سعی کنند همسایگان مطمئن را از عدم حضور خود در منزل مطلع کرده چرا که در برخی از موارد مشاهده شده ساکنان یک مجتمع متوجه سرو صدا در منزل همسایه شده اند، اما هیچ اقدامی برای بررسی موضوع انجام ندادند، چون تصور می‌کردند که سر و صدا متعلق به ساکنان همان منزل است.

سرهنگ اکبری برای پیشگیری از سرقت خودرو نیز اظهار داشت: به شهروندان توصیه می‌کنیم خودرو‌های خود را در محل‌های امن و حتی المقدور در پارکینگ‌ها پارک کنند و اگر مجبور به پارک در خیابان هستند سعی کنند خودرو را در محل‌های کم تردد پارک نکنند، خودرو‌ها را به تجهیزات ضد سرقت مجهز کرده و از قرار دادن اموال و تجهیزات حتی کم ارزش در داخل خودرو هنگام ترک آن خودداری کنند.

این مقام انتظامی گفت: شهروندان موتورسیکلت‌های خود را در یک محل مناسب و دارای نگهبان پارک کنند و از قفل و زنجیر و قفل زیر جک استفاده کنند.

کشف ۳۰ هزار لیتر نفت قاچاق در شهرستان "سراوان"

سرهنگ حسن رهدار   جانشین انتظامی شهرستان سراوان از کشف ۳۰ هزار لیتر نفت قاچاق در بازرسی از یک تریلی خبر داد.

سرهنگ حسن رهدار  گفت:دیروز ، ماموران ایستگاه بازرسی"گشت" شهرستان سراوان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور"خاش-سراوان" به یک تریلی مشکوک شدند.

او  افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو با علایم هشدار دهنده در بازرسی از آن ۳۰ هزار لیتر نفت قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع کشف کردند.

این مقام انتظامی با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی، خاطر نشان کرد: در این رابطه فرد متخلف با تشکیل پرونده راهی دادسرا شد.

جانشین انتظامی شهرستان سراوان در پایان از شهروندان خواست ضمن اعلام موارد مشکوک به قاچاق کالا و ارز به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ هرگونه انتقاد و پیشنهادات خود را در مورد عملکرد و نحوه برخورد کارکنان انتظامی با مردم را با شماره گیری ۱۹۷ به پلیس اطلاع رسانی کنند. 

هشدار پلیس فتا در خصوص نرم افزار‌های "نذری یاب"

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در مورد شیوه جدیدی از کلاهبرداری در فضای مجازی در ایام محرم به هموطنان هشدار داد.

سرهنگ مرتضی بزی با بیان اینکه امروز در شبکه‌های اجتماعی شاهد روش‌های جدیدی از کلاهبرداری با عنوان دانلود نرم‌افزار نذری یاب هستیم که این موضوع روش جدید کلاهبرداران برای عملی کردن نیت‌های پلیدشان می‌باشد و اکثر این نرم افزار‌ها وجود خارجی نداشته و کلاهبرداران تنها با تبلیغات این محصول کسب درآمد می‌کنند.

او  بیان کرد: کلاهبرداران با تبلیغ فروش نرم افزار‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی افراد را ترغیب به دانلود و خرید این برنامه‌ها می‌کنند و به منظور دانلود نرم افزار‌های فوق، مبالغی را مطالبه و یا اینکه آن‌ها را به صفحه‌های درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت می‌کنند که این امر موجب کلاهبرداری و برداشت‌های غیر مجاز از حساب کاربران می‌شود.

او  به کاربران فضای مجازی هشدار داد که هرگز فریب اینگونه تبلیغات را نخورده و از دانلود این نرم افزار‌ها خودداری کنند.

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان  افزود: شهروندان در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.