امام جمعه خوی گفت: موضع گیری دشمن در مورد عزاداری، دلیل بر نقش سرنوشت ساز عزاداری‌ها در بیداری انسان‌ها علیه ستمگران است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، ضمن توصیه نماز گزاران به رعایت کردن تقوا، گفت: یکی از آثار و برکات داشتن تقوا، این است که نمی‌گذارد انسان ظالم و ستمگر باشد.

خطیب نماز جمعه خوی، در ادامه با محور بحث قرار دادن درس‌های عاشورا، افشاگری علیه ظالمان و ستمگران، مقاومت در برابر ستمگران تا مرز شهادت، شهامت و شجاعت در میدان نبرد، عدم توجه به مصلحت اندیشان را از جمله درس‌های مهم حماسه عاشورا برشمرد.

او افزود: اباعبدالله الحسین (ع) در صحنه نبرد می‌فرمود: اَلـْمَوْتُ خَیْرٌ مِنْ رُکُوبِ الْعارِ (مرگ بهتر است از مرتکب شدن عار). یا می‌فرمود: لا اَرَی الـْمَوْتَ اِلّا سَعادَةً وَالْحَیاةَ مَعَ الظّالِمینَ اِلّا بَرَماً (به درستی که من مرگ را جز سعادت نمی‌بینم و زندگی با ستمکاران را جز محنت نمی‌دانم).

حماسه عاشورا غیر مسلمان را نیز تحت تأثیر خود قرار داد

حجت الاسلام شکوری با بیان اینکه شخصیت‌های برجسته علمی و سیاسی و رهبران انقلابی نیز تحت تأثیر حماسه عاشورا قرار گرفتند، اظهار داشت: گاندی رهبر مردم هند می‌گوید که من برای مردم هند چیز تازه‌ای نیاوردم فقط نتیجه‌ای که از مطالعات و تحقیقاتم درباره تاریخ زندگی قهرمانان کربلا بدست آورده بودم ارمغان ملت هند کردم، اگر بخواهیم هند را نجات بدهیم واجب است همان راهی را بپیماییم که حسین بن علی (ع) پیمود.

امام جمعه خوی ادامه داد: مُسیو ماربین از دانشمندان معروف آلمانی می‌گوید که در ظاهر یزید امام حسین (ع) و یارانش را کشت، اما در باطن امام حسین، یزید و بنی امیه را بدتر از هزار بار کشت یزید آن‌ها را یک روز و امام حسین او و قومش را تا ابد و هر روز کشت.

افشای جنایات ستمگران و حمایت از مظلوم، پیام عزاداری‌های حسینی است

حجت الاسلام و المسلمین شکوری اذعان کرد: یکی از موضوعاتی که بسیار سوال می‌شود و بعضی جریان‌های معاند بصورت شبهه و ایراد مطرح می‌سازند و بعضاً در فضای مجازی از ناحیه تعدادی از مرتدین خارج نشین مورد تمسخر قرار می‌گیرد، موضوع عزاداری‌های ماه محرم و شهدای کربلا است.

خطیب نماز جمعه خوی در این مورد گفت: اینکه در طول تاریخ دشمنان اهل بیت و شیعه این همه علیه عزاداری‌ها موضع گیری نموده و در کشور‌های مختلف به مقابله پرداخته اند دلیل بر نقش سرنوشت ساز عزاداری‌ها در بیداری انسان‌ها علیه ستمگران بوده و است.

او ادامه داد: یکی از علل اعتراض معاندان به عزاداری‌ها محتوای کوبنده، بیدارگر و روشنگر آنهاست، چون در نوع عزاداری‌ها مواردی از جمله ضرورت مبارزه با ظالم و ستمگر، وجوب حمایت از مظلوم در تمامی اعصار، تکرار شعار هیهات منا الذّله امام حسین، تکرار همه ساله شعار من رأی سلطاناً جائراً ... فَلَمْ یُغَیِّرْ عَلَیْهِ بِفِعْل، وَ لاَ قَـوْل، کانَ حـَقّاً عَلَى اللهِ أَنْ یُـدْخِلـَهُ مَـدْخَلَهُ، تطبیق مظالم و ستمگری‌های یزید به حاکمان ستمگر زمان، افشاء جنایات بنی امیه علیه خاندان پیامبر (ص) در کربلا-بیان ستمگری‌های استکبار علیه مسلمانان و... مطرح می‌شود.

آشفتگی جبهه استکبار از عکس العمل حزب الله لبنان

خطیب نماز جمعه خوی، در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: بامداد روز یکشنبه سوم شهریور ماه ۲ پهباد رژیم صهیونیستی با هدف بمباران مواضع حزب الله حریم هوایی لبنان را نقض نموده و در منطقه ضاحیه بیروت سقوط کردند. بعضی خبرگزاری‌ها این اقدام را اشتباه استراتژیک اسرائیل دانستند به دنبال این اقدام، سید حسن نصرالله اعلام کرد به این اقدام تجاوز کارانه اسرائیل پاسخ خواهد داد و این پاسخ قطعی است.

او در ادامه گفت: این موضع گیری ترس شدید در سرزمین‌های اشغالی و آشفتگی بالایی در جبهه استکبار بوجود آورد به طوری که تعدادی از کشور‌های دوست اسرائیل حتی آمریکا به میانجیگری پرداختند تا حزب الله از عکس العمل منصرف شود که سید حسن نصرالله نپذیرفت و روز یکشنبه ۱۰ شهریور تهدید خود را عملی ساخت و موجب دلگرمی مردم لبنان و جبهه مقاومت شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.