جرومی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد نبود اطمینان در رابطه با سیاست‌های تجاری سبب شده که شرکت‌های خارجی از سرمایه گذاری در آمریکا خودداری کنند و رغبتی به این کار نداشته باشند.

عدم تمایل شرکت‌های خارجی برای سرمایه گذاری در آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، جرومی پاول (JEROME POWELL) رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت رغبت شرکت‌های خارجی برای سرمایه گذاری در آمریکا کم شده است.

پاول در زوریخ سوئیس گفت: «ما نباید درباره سیاست‌های تجاری اظهار نظری کنیم. ما کار تجارت را انجام نمی‌دهیم. این مسئوولیت بانک مرکزی آمریکا نیست. اما معتقدم که نبود اطمینان در رابطه با سیاست‌های تجاری سبب شده است که شرکت‌های خارجی از سرمایه گذاری در آمریکا خودداری کنند و رغبتی به این کار نداشته باشند. وظیفه ما استفاده از تمامی ابزار‌ها برای حمایت از اقتصاد است و ما به این کار ادامه می‌دهیم.»

وی افزود: «بخش مشتری در آمریکا در وضعیت خوبی است و انتظار نداریم که شاهد رکود باشیم. البته خطراتی وجود دارد که ما وضعیت موجود را به دقت زیر نظر داریم. ما سیاست‌هایی را به کار می‌بریم که شاهد رکود نباشیم. اما من پیش بینی رکود را نمی‌کنم. اگر آمریکا دچار رکود شود اقتصاد جهان هم دچار رکود می‌شود.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار