گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب از سری روایات کربلا با موضوع «استقامت سیدالشهدا(ع)» منتشر شد.

روز هفتم/ استقامت امام حسین(ع) در شرایط پیچیده و تردیدآفرین بودبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز هفتم محرم به نام «علی اصغر» طفل شش ماهه اباعبدالله الحسین(ع) نامگذتری شده است. در این روز عمر سعد، سرباز خود عمر بن حجاج را با پانصد سوار در کنار شریعه فرات مستقر کرد و مانع دسترسى امام حسین(ع) و یارانشان به آب شد.

همزمان با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، گزیده‌ای از بیانات ایشان را با موضوع «استقامت سیدالشهدا (ع) در واقعه کربلا» منتشر کرده است.


بیشتر بخوانید: روز ششم/ امام حسین (علیه‌السلام) از مرگ در راه هدف اسلامی نمی‌هراسید


بر اساس این بیانات در این تصویر نوشته شده است:

«استقامت معنایی است که سهل و ممتنع است. به نظر آسان و قابل فهم می‌آید؛ ولی دقت که بکنیم، می‌بینیم معنای خیلی دشواری است؛ هم تشخیصش قدری مشکل است، هم رعایتش در عمل، خیلی مهم است.

استقامت امام حسین(ع) سر بزنگاه‌ها و سر چیزهای حساس بود. فرض بفرمایید به امام حسین(ع) عرض کنند، یا اینطور برای ایشان مطرح شود که: شما می‌خواهید در راه خدا مجاهدت کنید، البته خیلی هم خوب است؛ می‌خواهید با یزید بجنگید، البته خیلی خوب است؛ می‌خواهید جانتان هم فدا شود، حاضرید، آمادگی دارید، بسیار خوب؛ اما بالاخره علی اصغر، یک طفل شش ماهه اینگونه از تشنگی به خودش بپیچد، با چه معیاری جور در می‌آید؟! یک کلمه بگو و این بچه را راحت کن!

ببینید؛ مسئله استقامت، اینطور پیش می‌آید. یعنی ناگهان نکته‌ای سر راه مطرح می‌شود که ممکن است یک انسان هوشمند، یک انسان بزرگ، دچار تردید شود.»

روز هفتم/ استقامت امام حسین(ع) در شرایط پیچیده و تردیدآفرین بود

انتهای پیام/

برچسب ها: کربلا ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.