حمیدرضا شکارسری نویسنده کشورمان، این روزها در حال تدوین کتابی درباره شعر نو است.

حمیدرضا شکارسری «تاریخچه فشرده شعر نو» را می‌نویسدحمیدرضا شکارسری شاعر، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کتاب در دست نگارشش گفت: پس از اینکه کتاب «سایه روشن های سایه» را در پژوهشگاه فرهنگ و  اندیشه اسلامی منتشر کردم که نقد و نظری بر شعر و شخصیت هوشنگ ابتهاج بود؛ کتاب دیگری را هم قرار است به سفارش این پژوهشگاه منتشر کنم. کتاب جدیدم درباره تاریخچه فشرده شعر نو است.

او افزود: نگارش کتاب «تاریخچه شعر نو» کار دشواری است؛ به دلیل اینکه باید تاریخچه شعر نو را در صد صفحه خلاصه کرد. تشخیص اینکه کدام قسمت از جریان شعر نو را حذف کنی و خلاصه نویسی آن مشکل است. در حال حاضر طی قراردادی که با پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دارم، مشغول کار روی این کتاب هستم. 

این شاعر با اشاره به اینکه سه کتاب زیر چاپ دارد، بیان کرد: مجموعه نقدم با عنوان «استمرار تازگی» در نشر ایهام منتشر می شود. این کتاب در حال چاپ است و مراحل غلط گیری و اخذ مجوز را طی کرده است. هم اکنون کتاب مراحل فنی انتشار را می گذراند. مجموعه ای از نقد و نظرهایم را درباره ۱۰ شاعر معاصر از شاملو تا قیصر امین پور و طاهره صفار زاده در این کتاب آورده ام.

شکارسری ادامه داد: مجموعه شعر عاشقانه ام را هم با عنوان «رنوی پیر قرمز» در نشر سیب سرخ زیر چاپ دارم. مجوز انتشار کتاب صادر شده است و در پاییز منتشر خواهد شد. برای اولین بار شخصیت اصلی شعرهایم سوم شخص است و عاشق و معشوق نیستند. رنوی پیر قرمز شخصیت اصلی شعرهایم در این مجموعه شعر است. تلاش کردم از دریچه نگاه «رنوی پیر قرمز» به موضوع عشق در اشعارم بپردازم. مجموعه شعر دیگری را هم با عنوان «لبخند تلخ مونالیزا» در هزاره ققنوس در دست انتشار دارم. تمام شعرهایی این کتاب درباره جنگ است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار