بخشی از سهام ایران ترانسفو به شخصی واگذار شده که بدون آورده صاحب هزار میلیارد پول شده است که هیچ کس آن را نمی‌پذیرد لذا با کمک مدیران باید پیگیری شود.

واگذاری ۲۸ درصد سهام شرکت ایران ترانسفو به بخش حصوصی پیگیری می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،در سفر رئیس قوه قضائیه به استان زنجان مشکلات زیادی مطرح شد که از جمله آن می‌توان به مشکلات شرکت ایران ترانسفو اشاره کرد .

رئیس قوه قضائیه با توجه به گزارشات رسیده به ایشان در این سفر گفت: بخشی از سهام ایران ترانسفو به شخصی واگذار شده که بدون آورده صاحب هزار میلیارد پول شده است که هیچ کس آن را نمی‌پذیرد لذا با کمک مدیران باید پیگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار داشت: بر اساس گزارش‌ها در شرکت ایران ترانسفو کسی آمده بدون اینکه آورده‌ای داشته باشد بیش از هزار میلیارد به دست آورده است حال آیا مردم این را می‌پذیرند؟ آیا این موضوع خصوصی سازی واقعی است؟ بخشی از سهام به شخصی واگذار شده که بدون آورده صاحب هزار میلیارد پول شده است که هیچ کس آن را نمی‌پذیرد لذا با کمک مدیران باید پیگیری شود.

همچنین بهزاد ظهیری، مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو به عنوان سخنران نماینده بخش صنعت استان در جلسه شورای اداری استان زنجان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شده بود گفت: این گروه صنعتی حدود ۵ هزار نفر نیرو دارد که حدود ۸۵ درصد از نیاز صنعت برق را تامین می‌کند، با توجه به اوضاع اقتصادی در سال جاری نه تنها تعدیل نیرو نداشته‌ایم بلکه حدود ۲۰۰ نفر نیروی جدید نیز استخدام کرده‌ایم و در شرایط تحریم با تامین خوب مواد اولیه و رشد تولید، فروش خود را افزایش داده‌ایم.


مدیر عامل ایران ترانسفو تنها مشکل شرکت را واگذاری ۲۸ درصد سهام شرکت با ۱۵ درصد پیش پرداخت در سال ۹۴ به بخش خصوصی اعلام کرد که علیرغم اینکه کل ارزش سهام واگذاری حدود ۳۲۰ میلیارد تومان بوده در حال حاضر معادل همان مبلغ به سازمان خصوصی سازی بدهکار است، ولی در این مدت صد‌ها میلیارد تومان از سهام شرکت را واگذار و ۱۰۸ میلیارد تومان از محل سود سهام منتفع گردیده و ارزش سهام در دست ایشان حدود ۸۵۰ میلیارد تومان می‌باشد.

او ادامه داد: چگونه می‌شود شخصی با پرداخت مبلغی بسیار ناچیز بیش از هزار میلیار تومان منافع کسب کند؟ چرا وقتی کسی حقوق دولت را نمی‌دهد سازمان خصوصی سازی اقدامی نمی‌کند.

در ادامه مدیر عامل ایران ترانسفو از ریاست قوه قضاییه خواستار تشکیل کمیته‌های پالایش قوانین مرتبط با کسب و کار در استان‌ها و حمایت قوه قضاییه از مدیرانی که از شرایط تحریم با ابتکار عمل و دور زدن تحریم‌ها موجب تداوم تولید و اشتغال می‌شوند، شد.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی در جمع بندی موارد مطروحه در جلسه شورای اداری در پاسخ به موارد مطروحه ضمن صدور دستوارت لازم جبرای رفع مشکلات اظهار داشت: بر اساس گزارش‌ها کسی آمده بدون اینکه آورده‌ای داشته باشد بیش از هزار میلیارد به دست آورده است حال آیا مردم این را می‌پذیرند؟ آیا این موضوع خصوصی سازی واقعی است؟ بخشی از سهام به شخصی واگذار شده که بدون آورده صاحب هزار میلیارد پول شده است که هیچ کس آن را نمی‌پذیرد لذا با کمک مدیران باید پیگیری شود.

او در مورد تنقیح قوانین تاکید کرد: این موضوع نیز با سران سه قوه پیگیری شده تا به یک جای روشنی برسیم.

رئیس قوه قضاییه در پایان گفت: با قدرت و جرات کار کنید. ما هم به عنوان قوه قضاییه پشتتان خواهیم بود و یقین بدانید مدیری که با جسارت تحریم‌ها را دور می‌زند تا مشکلی برای مردم پیش نیاید و دشمن را زمین گیر کند را به عنوان یک مدیر شجاع حمایت می‌کنیم.
 
انتهای پیام/ن
 


چگونه می شود شخصی با پرداخت مبلغی بسیار ناچیز بیش از هزار میلیار تومان منافع کسب کند

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.