آتش‌سوزی مراتع مرزی گلیل‌وسرانی شیروان مهار شد

آتش‌سوزی بخش‌هایی از مراتع منطقه حفاظت شده مرزی گلیل‌وسرانی شیروان در شمال شرقی استان خراسان شمالی، جمعه‌شب مهار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  موسی الرضا حیاتی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: حادثه آتشسوزی از ظهر دیروز بخشی از گستره این منطقه مرزی را دربرگرفته بود که با تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی و با کمک مردم محلی مهار و از گسترش آن به عرصه‌های پیرامونی جلوگیری شد.

موسی الرضا حیاتی افزود: آتش‌سوزی‌ها به یکباره اتفاق نیفتاده و در چند نقطه از این منطقه رخ داده بود که هنوز علت بروز حادثه، پهنه خسارت دیده و میزان خسارات مشخص نشده است.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت در ۹۰ کیلومتری شمال شیروان در استان خراسان شمالی و مرز بین ایران و ترکمنستان قرار دارد که دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است.

منطقه «گلیل و سرانی» موسوم به «کپه داغ»، مردادماه پارسال به عنوان سیزدهمین «زیست کره» کشور تأیید شده و به نام جمهوری اسلامی ایران در اندونزی ثبت شد.

استان خراسان شمالی ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۵۲۹ هکتار وسعت دارد که حدود ۷۲ درصد آن، به مساحت ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۳۶ هکتار را منابع طبیعی تجدید شونده تشکیل می‌دهد.

از مجموع عرصه‌های منابع طبیعی تجدید شونده این استان ۴۳ هزار و ۴۵۵ هکتار آن شامل ۲۱ درصد عرصه جنگلی و بیشه زارها، یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۸۵۰ هکتار حدود ۷۰ درصد آن جزو اراضی مرتعی و سطحی معادل ۱۸۳ هزار و ۶۳۶ هکتار با ۹ درصد فاقد پوشش گیاهی یا اراضی کویری است.

انتهای پیام/ه

آتش‌سوزی مراتع مرزی گلیل‌وسرانی شیروان مهار شد

برچسب ها: حوادث ، اتش سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.