اسفندیار عزیزی گفت: پایگاه‌های انتقال‌خون روز‌های تاسوعا و عاشورا در همه شهرستان‌های این استان آماده خدمات هستند.

افزایش مشارکت مردم برای اهدای خون در روز‌های تاسوعا و عاشورابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، اسفندیار عزیزی مدیرکل انتقال‌خون استان سمنان گفت : هر سال در روز‌های عاشورا و تاسوعای حسینی مشارکت مردم برای اهدای خون بالا می‌رود که این امر ریشه در اعتقادات دینی و مذهبی دارد.

او با اشاره به استقرار چهار پایگاه اهدای خون در شهرستان‌های گرمسار، سمنان، شاهرود و دامغان در این استان افزود : پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های مذکور مانند سال‌های گذشته مصادف با این ۲ روز آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

 مدیرکل انتقال‌خون استان سمنان از استقرار تیم مشاوره به منظور ثبت نام داوطلبان اهدای خون در میدان امام حسین (ع) سمنان در روز عاشورا خبر داد و افزود: همزمان با اقامه نماز ظهر عاشورا این تیم آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان همچنین از آمادگی دریافت پلاسما خون اهداکنندگان خبر دارد و افزود: پلاسمای خون در این روش از فرد اهداکننده دریافت می‌شود و گلبول‌ها و پلاکت به بدن فرد باز می‌گردد.

عزیزی ضمن قدردانی از مشارکت مردم، بر استمرار امر خداپسندانه اهدای خون تاکید کرد و گفت: تمام پایگاه‌های ثابت در استان سمنان آماده دریافت خون از شهروندان هستند.

انتهای پیام/ح

میانگین سنی اهداکنندگان خون در سمنان ۳۷ سال است

برچسب ها: اخبار سلامت ، محرم98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.