مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: استاندار می‌خواهد دولت الکترونیک و هوشمندسازی اجرا شود اما، مجری طرح (که نماینده استاندار است) اطلاعی از وضعیت استان ندارد که ما کجای هوشمندسازی هستیم.

چالش ایجاد دولت الکترونیک و هوشمندسازی در کرمانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مسعود الهامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: در حال حاضر طرح هوشمندسازی شهر کرمان توسط کسی که اطلاعات و ابزار را ندارد، به انحراف رفته و ظرفیت اداره کل فناوری اطلاعات نادیده گرفته شده است.

او افزود:مجری طرح هوشمندسازی اطلاعی از وضعیت استان ندارد مشکلی که در استان کرمان پیش آمده این است که با ورود مجری طرح، پروژه شهر هوشمند به انحراف رفته و استاندار نیز در جلسه اخیر اعلام کرد که این پروژه به انحراف رفته است.

او تصریح کرد: اداره کل ارتباطات و فناوری متولی است و زیرساخت و ابزار‌های هوشمندسازی در اختیار وزارت ارتباطات است و نه هیچ کس دیگر، اما اکنون، اختیارات از بنده گرفته شده و بنده فقط تماشاگر هستم و هوشمندسازی دارد به سمت پروژه‌های چیپ می‌رود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با بیان اینکه استاندار کرمان از هوشمندسازی حمایت می‌کند، اما تصمیمات مجری طرح، منحصر به چراغ راهنمایی، ناوگان اتوبوسرانی شده افزود: استاندار می‌خواهد با هوشمندسازی بتوانیم به عنوان مثال در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون، بدون همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه و تنها با دادن شماره ملی، همه اطلاعات شناسه‌ای و سلامت مردم را داشته باشیم که ما از لحاظ هوشمندسازی به این موارد رسیده ایم و استاندار اطلاع نداشته اند.

الهامی با اشاره به اینکه جلسات هوشمندسازی دارد به حاشیه می‌رود، بیان کرد: ما زیرساخت‌های هوشمندسازی و دولت الکترونیک را اجرا کرده ایم. اما هوشمندسازی در استان بد تعریف شده و به انحراف کشیده شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی می‌تواند با تخصیص اعتبار کمی به دستگاه‌های اجرایی مثل ادارات برق، صمت و شهرداری را پای کار آورده و بگوید این فرآیند‌ها را می‌توانید هوشمند کنید و در استان‌های دیگر سازمان مدیریت اعتبار می‌دهد و با اجرای پروژه‌های پیشنهادی می‌توانیم هوشمندسازی بزرگی را در استان انجام داده و مردم از بروکراسی‌های پیچیده اداری خلاص شوند که اتفاقات معجزه آسایی خواهد افتاد.

او با اشاره به تاثیر هوشمندسازی در شفاف سازی و حذف بروکراسی اداری بیان کرد: باید هدف مشخص باشد، که با منابع مالی و حمایت استاندار به راحتی کار اتفاق می‌افتد و در صورتی که در مسیر اصلی قرار بگیریم، سه ماهه جلو می‌رویم.

الهامی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر طرح هوشمندسازی شهر کرمان توسط کسی که اطلاعات و ابزار را ندارد، به انحراف رفته و ظرفیت اداره کل فناوری اطلاعات نادیده گرفته شده و به دنبال چیزی هستیم که هم اکنون در استان کرمان داریم که این با بحث هوشمندسازی خیلی متفاوت است.

انتهای پیام/ح

هوشمند سازی الکترونیک در کرمان با موانع روبرو است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار