قادری گفت: اجرای طرح ستاپ می‌تواند معادل ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی رونق اقتصادی به همراه داشته باشد.

قادریبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا قادری عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست ایران در نشست با نمایندگان بخش‌های خصوصی که در فراخوان عمومی پست، شرکت کرده بودند، با اشاره به اجرای طرح ستاپ (سکوی تجارت الکترونیک پست)، گفت: هدف ستاپ این است که با همکاری کسب و کار‌های خلاقانه، بستری فراهم شود تا مشاغل و کسب و کار‌های سنتی دیجیتال و به روز شوند.

قادری با تاکید بر اینکه اجرای ستاپ معادل ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی، می‌تواند رونق اقتصادی به همراه داشته باشد، گفت: در پیاده‌سازی این طرح، به دنبال این هستیم تا تامین نیاز مشتریان را برون سپاری کنیم، زیرا خدمات گسترده‌ای که پست می‌تواند در حوزه حمل و نقل در اختیار کسب و کار‌ها قرار دهد، قادر است زنجیره ارزش را تکمیل کند.

او به اجرای طرح دیجیتال در شرکت ملی پست نیز اشاره کرد و افزود: در قالب طرح تحول دیجیتال، ۱۰ سرویس اصلی پست به ۹۸ سرویس جزیی‌تر تبدیل شده است که این سرویس‌ها با فراخواندن بخش‌های خصوصی، به صورت مشارکتی ارایه می‌شود.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست، با بیان اقدامات انجام شده در این زمینه، تصریح کرد: تاکنون هفت خدمتی که نقش مهم‌تری در تکمیل زنجیره ارزش دارند به فراخوان عمومی گذاشته شده است تا به سرعت، بستر سرویس دهی آن‌ها فراهم شود.

او با اشاره به اینکه تنها با متنوع کردن سرویس‌ها نمی‌توان پاسخگوی نیاز مشتریان بود، افزود: در طرح تحول دیجیتال، اجرا و پیاده‌سازی سرویس‌ها و ارتباط مستقیم با مشتریان بر عهده شرکای بخش خصوصی است.

قادری، در خصوص نحوه مشارکت و طراحی مدل کسب و کار پست با بخش خصوصی نیز گفت: با توجه به اینکه مدل ارتباط و تعامل هر کسب و کاری با مشتریانش متفاوت است بنابراین، همکاری پست نیز با شرکت‌های مختلف به شیوه‌های متنوع انجام می‌شود.

او لازمه به موفقیت رسیدن این مشارکت را انحصاری نبودن سرویس‌ها، رعایت قوانین و مقررات موجود، رسیدن به الگوی برد -برد برای هر دو طرف، رعایت انصاف و حقوق معنوی شرکا و ممانعت از ایجاد ممنوعیت کار شرکت‌های مختلف برای یکدیگر عنوان کرد.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست ایران، نظارت بیشتر بر اجرای فرایندها، بهبود کیفیت و سرعت حمل و جابجایی و توزیع کالا‌ها و بسته‌ها و رعایت قوانین و مقررات در نوع کالا‌ها و خدمات ارسالی از سوی پست را مورد تاکید قرار داد.

او افزود: بازاریابی در فضای سکو و کسب و کار‌هایی که در این فضا به عرضه کالا‌ها و خدمات خود می‌پردازند، فرصت مناسبی برای همکاری بخش خصوصی با پست ایجاد کرده است.


بیشتربخوانید: برای همه مراحل طرح ستاپ تحقیقات کافی صورت گرفته است


انتهای پیام/

برچسب ها: ارتباطات ، شرکت پست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار