نماینده دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی، از ارائه خدمات تخصصی سلامت به هزار و ۱۲۲ مراجعه کننده در این همایش خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالحسین فرح بخش مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نماینده دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی با بیان این که امسال نیز به رسم سال‌های گذشته، ۷۲ نفر از کارکنان در قالب ۷ تیم بهداشتی درمانی دانشگاه در این همایش جهانی حضور داشته و به مراجعه کنندگان خدمات رایگان سلامت ارائه دادند، اظهار کرد: در این برنامه، ۲ فوق تخصص نوزادان و ۲ متخصص زنان و زایمان در دو بخش «دارالشفا» و «دارالقرآن» حرم مطهر، مراجعان را ویزیت کرده و خدمات تخصصی رایگان و پزشکان عمومی و دیگر کارکنان سلامت نیز در رواق امور اداری صحن قدیم و صحن حضرت امام جواد (ع)، خدمات بهداشتی درمانی ارایه دادند.

او با بیان این که یک گروه پشتیبانی نیز برای برگزاری بهتر در این برنامه حضور داشت، ادامه داد: تیم‌های تخصصی بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شامل متخصصانی از رشته‌های مختلف مانند اطفال، نوزادان، زنان، پزشک عمومی، کارشناسان بهداشت روان، تغذیه، مامایی، بهداشت محیط، تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ و کارشناسانی از بانک شیر مادر، در این همایش جهانی شرکت داشتند.

او با اشاره به این که از تمام مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تیم‌های ارایه خدمات به شیرخوارگان حسینی اعزام شدند، افزود: در شیراز نیز علاوه بر تیم‌های تخصصی درمانی و بهداشتی، ۷ تکنسین اورژانس ۱۱۵ به صورت سیار در حرم مطهر شاهچراغ (ع) حضور داشته و در اطراف حرم مطهر با آمبولانس، موتورلانس و اتوبوس آمبولانس به زائران و مراجعان خدمات ارایه دادند.

نماینده دانشگاه افزود: در این همایش، با ارایه خدمات غربالگری سلامت، مشاوره و آموزش پیشگیری از بیماری‌ها مراجعان مسایل بهداشتی و درمانی خود را نیز مطرح کرده و از نظرات کارشناسان بهره‌مند شدند.

پانزدهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی، جمعه پانزدهم شهریور، مصادف با ششم محرم، در فارس نیز همزمان با سراسر ایران و ۴۵ کشور دنیا، برگزار شد که رتبه نخست از لحاظ تعداد شرکت کنندگان در کشور به مجمع شیرخوارگان حسینی فارس اختصاص دارد.

انتهای پیام/چ

ارائه خدمات سلامت به افراد در همایش شیرخوارگان حسینی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار