سهمیه ایجاد ۴ هزار شغل در اسدآباد

فرماندار اسدآباد از سهمیه ایجاد ۴ هزار شغل تا دوسال آینده در این شهرستان خبر داد.

سهمیه ایجاد ۴ هزار شغل در اسدآبادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،مجید درویشی، فرماندار اسدآباد در شورای سند راهبردی شهرستان با بیان اینکه براساس سند راهبردی ۳ ساله استان، سهمیه اسدآباد تا سال ۱۴۰۰ ایجاد ۴ هزار نفر شغل خواهد بود، گفت: تحقق اشتغال ۴ هزار نفری در اسدآباد تا سال ۱۴۰۰ با فرض حفظ مشاغل موجود و راه اندازی ، احیا و افزایش ظرفیت واحد‌های کاری بوده که سهمیه امسال شهرستان در این سند راهبردی سه ساله برای ایجاد اشتغال تعداد ۱۳۷۱ نفر، سال ۹۹ تعداد ۱۳۸۹ نفر و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴۰۷ نفر پیش بینی شده است.

او با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ باید نرخ بیکاری اسدآباد از ۱۲.۱ درصد به ۷.۱ درصد کاهش یابد، افزود: برای تحقق این امر ۱۱۸۱ میلیارد تومان سهم سرمایه گذاری برای شهرستان پیش بینی شده که باید در سال ۹۸ افزون بر ۳۴۲ میلیارد، در سال ۹۹ افزون بر ۳۸۸ میلیارد و در سال ۱۴۰۰ افزون بر ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای تحقق ۴ هزار شغل انجام شود.

وی همچنین اضافه کرد: ادارات صمت، محیط زیست، تربیت بدنی و  پارک علم و فناوری   تا حدودی از کار خود در بحث سند راهبردی عقب هستند که نیاز است با پیگیری بیشتر  به اهداف خود در برش سند راهبردی شهرستان تا سال ۱۴۰۰ برسیم.

درویشی با تاکید بر اینکه این سند در شهرستان عملیاتی می‌شود بیان کرد: اگر زحمات دستگاه‌ها به دلیل بی توجهی برخی از دستگاه‌ها به سند راهبردی ، هدر رود و از برنامه سند عقب بمانیم بی انصافی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اسدآباد یکی از قطب‌های کشاورزی مهم در استان همدان به شمار می‌رود و اشتغال این شهرستان بیشتر بر پایه و محور کشاورزی است، افزود: تقویت حوزه کشاورزی شهرستان بیش از سهمیه اسدآباد در سند راهبردی باید. مورد توجه قرار گیرد.

درویشی در پایان گفت: برای تحقق سهمیه پیش بینی شده در سند راهبردی سه ساله استان همدان برای برش شهرستان اسدآباد باید برای جذب سرمایه گذار تلاش کنیم چرا که جذب سرمایه گذار در ایجاد و راه اندازی واحد‌های تولیدی و صنعتی مختلف در سطح شهرستان و ایجاد اشتغال پایدار از نقش موثری برخوردار خواهد بود.
انتهای پیام/ج

ایجاد ۴ هزار شغل سهمیه شهرستان اسدآباد تا دو سل آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.