مدیر کل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی در سفری که به تهران دارد با وزیر خارجه کشورمان دیدار خواهد کرد.

مدیر کل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی با ظریف دیدار می‌کندبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ کرنل فروتا مدیر کل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی فردا محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در محل این وزارتخانه دیدار خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: سفر مدیر آژانس انرژی اتمی به ایران


سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد کورنل فروتا، مدیر موقت آژانس فردا به تهران می‌آید تا با مقامات ارشد ایران گفت وگو کند.

فروتا پس از مرگ یوکیا آمانو، مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سرپرستی این سازمان را به طور موقت بر عهده گرفته است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از این در شانزدهمین گزارش خود درباره برنامه هسته‌ای ایران پس از برجام اعلام کرد ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از سقف مجاز در برجام فراتر رفته است.

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین، در یک پیام توییتری اعلام کرد که سفر کرنل فروتا، مدیرکل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمیجزئی از تعاملات و همکاری‌های جاری ایران و آژانس و در چارچوب رایزنی‌های سطح بالا میان طرفین است.

همچنین کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم  در نشست خبری امروز خود تاکید کرد که سفر فروتا در برنامه و دعوت از پیش انجام شده در زمان حیات آقای آمانو، فردا صبح به ایران می‌آید و تا ظهر با برخی مقامات از جمله آقایان صالحی و ظریف دیدار کرده و یکشنبه عصر تهران را ترک خواهد کرد.
انتهای پیام/

دیدارمدیر کل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی با ظریف

برچسب ها: انرژی اتمی ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار