به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فخر مدیرعامل انستیتو بسته بندی ایران در برنامه گفت و گوی خبری ۱۸:۳۰ شبکه خبر اظهار کرد: ما کمتر از یک درصد از گردش مالی در صنعت غذایی محصولات حلال در دنیا داریم که توسعه این بخش وابسته به صنعت بسته بندی است.
وی با بیان اینکه در صنایع مختلف اهمیت بسته بندی متفاوت است، ادامه داد: بسته بندی در تمام حوزهها معنا پیدا میکند، ولی در صنایع غذایی ارزش بسته بندی بیشتر نمود دارد.
مدیرعامل انستیتو بسته بندی ایران تصریح کرد: اولین نکته در این صنعت، نوع بسته بندی است که مشتری را جلب میکند. ما مدل مشخصی برای بسته بندی داریم. در ده سال گذشته وزارت صمت الگوهای مشخصی برای بسته بندی ارائه کرده است.
وی ادامه داد: صنعت بسته بندی به توسعه، ترویج و توانمندسازی نیاز دارد و باید فرهنگ سازی مناسب در این حوزه انجام گیرد.
فخر با بیان اینکه یکی از دغدغه ما موضوع ابزار است افزود: باید برای محصولات باید برند ایجاد کنیم. بخش خصوصی ما در این حوزه هوشمندانهتر عمل میکند.
بیشتر بخوانید: چگونه بسته بندی کالا باعث رونق تولید می شود؟
در ادامه اسفندیاری معاون دفتر صنایع سلولزی وزارت صمت درباره صنعت بسته بندی اظهار کرد: این صنعت حلقه مهمی بین تولید و فروش به شمار میرود که وضعیت تولید آن در صنایع مختلف متفاوت است. به طور مثال در کارتن ۱۶۰ واحد تولیدی داریم و صادرات ما در این حوزه ۳۱ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: کاغذهای بسته بندی ۸ درصد افزایش تولید داشته است و ۱۷۵ هزار تن در سال ۹۷ صادر کرده ایم.
اسفندیاری با بیان اینکه صنعت بسته بندی موتور محرکی برای تولید است گفت: این صنعت زنجیره بین تولید و فروش است و نقش بسیار مهم در صادرات دارد.
این مقام مسئول با بیان اینکه توسعه خوبی در این صنعت داشته ایم تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از نیازهایمان را در این بخش از صنایع داخلی تامین میکنیم.
وی افزود: در رابطه با توانمندسازی صنعت بسته بندی در وزارت صمت، اقداماتی را شروع کردیم.
اسفندیاری گفت: در خصوص برندسازی، شرکتها خود باید شروع کنند و ما نیز به این حرکت کمک میکنیم.
انتهای پیام/