رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی، تبادل زندانیان را که امروز میان روسیه و اوکراین صورت پذیرفت، نخستین گام برای صلح نامید.

ترامپ تبادل زندانیان میان روسیه و اوکراین را نخستین گام صلح نامیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز در واکنش به تبادل زندانیان که میان روسیه و اوکراین صورت گرفت، پیام توییتری منتشر کرد  و ضمن تبریک به دو طرف آن را نخستین گام صلح نامید.

ترامپ در توییت خود نوشت: «روسیه و اوکراین امروز تعداد زیادی زندانی را مبادله کردند. خبر خوبی بود، شاید نخستین گام بزرگ برای صلح باشد. به هر دو کشور تبریک می‌گویم!»

اوایل امروز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، نیز توافق آزادسازی زندانیان روسیه و اوکراین را «علامتی از امید» خوانده بود. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز از آزادی این زندانیان استقبال کرد. او در بیانیه‌ای گفت: «کمیسیون اروپا انتظار دارد طرفین از این مبادله زندانیان برای حل و فصل بیشتر درگیری‌ها استفاده کنند.»

روسیه و اوکراین کار خود را برای آزادی همزمان دستگیرشدگان و محکومان در پایان تابستان آغاز کرده‌اند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در سخنرانی خود در «مجمع اقتصادی شرقی» در ۵ سپتامبر، گفت این موضوع در آینده نزدیک حل می‌شود. امروز رسانه‌ها تصاویری را منتشر کردند که حاکی از تبادل زندانیان میان مسکو و کی‌اف بود. «ای‌پی‌تی‌ان» تصاویری منتشر را کرد که یک اتوبوس را به همراه یک کاروان پلیس نشان می‌داد که وارد یک فرودگاه در مسکو شده است. 

بر اساس گزارش‌ها، ۲۴ ملوان اوکراینی که ماه نوامبر (آبان-آذر) در آب‌های کریمه بازداشت شده بودند و همچنین اولگ سنتسوف، فیلم‌ساز، در میان زندانیان آزادشده اوکراینی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار