رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خراسان رضوی از صادرات بیش از شش هزار تن تخم مرغ از مبدا استان به پنج کشور‌ خبر داد.

صادرات بیش از ۶ هزار تن تخم مرغ از خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حامد طاهریان رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری بیش از شش هزار تن تخم‌مرغ از مبدا استان خراسان رضوی به مقصد کشور‌های عراق، پاکستان، قرقیزستان، قطر و افغانستان طی ۳۴۲ مجوز صادره از سوی دامپزشکی استان صادر شده است.

طاهریان با اشاره به اینکه ارزش دلاری محموله‌های یادشده ۳ میلیون و ۲۵۶ هزار دلار بوده است، افزود: از ابتدای سال جاری بیش از ۹ هزار تن انواع کالا و فرآورده‌های خام دامی پس از نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی استان به مقصد بیش از ۲۷ کشور جهان صادر شده است که بیشترین میزان این رقم را تخم مرغ خوراکی به خود اختصاص داده است.
 
او بیان کرد: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشور‌ها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی نیز صادق است و تا محموله‌ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت.
 
انتهای پیام/ف.ح
 
تخم مرغ در صدر فرآورده های خام دامی صادر شده از استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.