شعب ویژه بانکی با هدف کمک به تولید داخلی در دادگاه‌های فارس تعیین شده است.

تعیین شعب ویژه بانکی در دادگاه‌های فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون قضایی و برنامه‌ریزی دادگستری استان فارس در کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه یکی از عمده مشکل‌های فعالان اقتصادی استان فارس مسئله بانک‌ها است، گفت: برای رسیدگی به موضوع بانک‌ها شعب ویژه بانکی در دادگاه‌های استان تعیین شده که در این زمینه به قضات، وکلا، سرپرست دادسرا‌ها آموزش‌های متناسب ارائه شده است.

سیدعبدالنبی نجیبی با بیان اینکه هر جا قانون اجازه می‌دهد باید به نفع تولید تسهیل و مورد استفاده قرارگیرد، زیرا پیشرفت کشور در گرو تولید است عنوان کرد: بنای ما بر این نیست که بانک‌ها از سود خود بگذرند بلکه معتقدیم بخش تولید و نه بخش واسطه‌ای باید ویژه دیده شود و هر کجا قوانین تسهیل‌کننده برای بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی وجود دارد باید مورد استفاده قرار گیرد.

او با بیان اینکه در حوزه قوانین بانکی با مشکلاتی روبه رو هستیم افزود: در حال حاضر در شرایط جنگ اقتصادی به سر می‌بریم لذا قوانین نیز باید بر اساس زمان باشد و باید برای تطابق زمان و قوانین تدبیری اندیشیده شود.

معاون دادگستری فارس ادامه داد: دادگستری استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در استان ستاد ویژه‌ای با کارگروه‌های متفاوتی را دارد که تلاش ما ایجاد فضای اقتصادی سالم و شفاف و پویا در استان است.

او تصریح کرد: کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت‌های اقتصادی استان تحت این ستاد در اتاق بازرگانی فارس مستقر است که در این کارگروه مشکلات و مسایل تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را بررسی و پیگیری می‌کنیم.

نجیبی تصریح کرد: هدف ما باز کردن گره از اقتصاد استان و کمک به تولید است که در این زمینه از ظرفیت‌های دستگاه فضایی برای خدمت به صنعتگران و اصحاب تولید استان استفاده خواهیم کرد.

او با استقبال از برگزاری جلسه با اعضای شورای حل اختلاف مالیاتی برای کاهش مشکلات و مسایل این بخش با فعالان اقتصادی گفت: اعضای شورای حل اختلاف مالیاتی و قضات را برای بررسی کارشناسانه و رسیدن به راهکار‌های حقوقی گردهم جمع خواهیم کرد.
انتهای پیام/م

کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.