دمای هوا در مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی ۴ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد: امروز و فردا ناپایداری جوی در بیشتر مناطق آذربایجان شرقی رخ خواهد داد و دمای هوا ۴ تا ۸ درجه سانتی گراد کاهش خواهد یافت.

طبق نقشه‌های پیش یابی هواشناسی این ناپایداری موجب نفوذ و تقویت زبانه پرفشار خزری، گذر امواج کم ارتفاع تراز میانی جو و پدیده شرایط فصلی و محلی می‌شود و وزش تندباد‌های لحظه‌ای ۴۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت، بارش باران گاهی به صورت رگبار، غرش آذرخش، احتمال برخورد صاعقه و بروز پدیده مه در ارسباران پدیده غالب جوی در استان خواهد بود.

بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان در اثر این پدیده احتمال سقوط اشیا، آسیب به دکل‌های مخابراتی و خطوط انتقال نیرو، آسیب دیدن محصولات کشاورزی، آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب وجود دارد.

در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان‌های میانه و ملکان با ۳۳ درجه و سراب، بستان آباد و چاراویماق با ۱۱ درجه سانتی گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهر‌های استان بودند.

در این مدت دمای تبریز در گرم‌ترین زمان به ۳۱ و در خنک‌ترین زمان به ۱۸ درجه سانتی گراد رسید و دمای کنونی آن ۱۹ درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت حدود ۴ درجه سانتی گراد کاهش یافته است.

بنا به گفته کارشناسان اداره کل هواشناسی استان در این مدت بیشترین بارش از شهرستان ورزقان به میزان ۲۵.۸ میلی متر گزارش شده است و کلیبر با ۱۵.۱ میلی متر، شبستر با ۷ و اهر با ۵.۷ میلی متر به ترتیب در رده‌های بعدی بیشترین میزان بارش را به خود اختصاص داده اند.

آذربایجان شرقی همواره تحت تأثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و باد‌های مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین باد‌های محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره داغ در شمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

 

انتهای پیام/ش

دمای هوای مناطق مختلف آذربایجان شرقی کاهش می یابد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار