مدیر پروژه گیت‌های الکترونیک ورزشگاه آزادی درباره نحوه بلیت فروشی بازی دربی برای اجرای قانون ۹۰ به ۱۰ توضیحاتی ارائه کرد.

علی اصغر انتظار خیر، مدیر پروژه گیت های الکترونیک ورزشگاه آزادی در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه با توجه به اتفاق‌هایی که در ۲ هفته ابتدایی لیگ برتر برای بلیت فروشی الکترونیکی بازی‌ها به وجود آمد، چگونه قرار است برای دربی پایتخت قانون ۹۰ به ۱۰ اعمال شود، بیان کرد: برای ساماندهی به بلیت فروشی الکترونیکی ۲ راهکار وجود دارد. روش اول این است که مسئولان بلیت فروشی، باشگاه‌ها و رسانه‌ها فرهنگ سازی کرده تا هواداران ما یاد بگیرند درآمد بلیت فروشی برای باشگاه‌ها است و هرچه هزینه کنند به جیب تیم محبوب شان می‌رود. راه دوم هم این است با افرادی که می‌خواهند بدون بلیت و با زور وارد ورزشگاه‌ها شوند، چکشی برخورد کرده و این افراد از سوی نهاد‌های انتظامی بازداشت شوند. ما نمی‌خواهیم دنبال راهکار دوم برویم. هرچند شاید در این میان انتقاد‌های زیادی نسبت به من، سعید فتاحی یا هر مسئول دیگری مطرح شود، اما تمام این انتقاد‌ها را به جان می‌خریم تا جوانی که می‌خواهد روز تعطیل خود را در ورزشگاه آزادی بگذراند، ناراحت نشده و روزش خراب نشود.

باید برای وارد نشدن هواداران بدون بلیت به ورزشگاه فرهنگ سازی کنیم

او ادامه داد: از رسانه‌ها می‌خواهیم در راه ارائه فرهنگ بدون بلیت وارد نشدن هواداران به ورزشگاه به ما کمک کنند. خودم ناراحت می‌شوم وقتی می‌بینم یک جوان به ورزشگاه می‌آید، اما به دلیل نداشتن بلیت یا باید محل را ترک کند یا اگر بخواهد بخواهد به حضور در ورزشگاه اصرار کند، امکان برخورد با او به وجود بیاید. به هر حال باید برای رعایت حال هواداری که بلیت در اختیار دارد، این موضوع را سفت و سخت‌تر گرفته تا ورود و خروج هواداران به داخل ورزشگاه منظم شود. اگر هوادار آموزش نبیند حق اعتراض دارد.

ارائه بانک اطلاعاتی هواداران از سوی باشگاه‌ها راهی برای اجرای قانون ۹۰ به ۱۰ است/ تکلیف استفاده گیت‌های طبقه دوم تا پایان این هفته مشخص می‌شود


بیشتر بخوانید- زمان بلیت فروشی دربی پایتخت مشخص شد


در اختیار گرفتن اسامی هواداران از باشگاه‌ها یکی از راه‌های اجرای بلیت فروشی الکترونیکی به صورت ۹۰ به ۱۰ است

انتظار خیر تصریح کرد: درباره اجرای قانون ۹۰ به ۱۰ در بازی دربی هم باید بگویم به تازگی نامه‌ای به باشگاه‌ها ارسال کرده و از آن‌ها خواسته ایم فهرست اسامی هواداران خود را در اختیار ما قرار بدهند تا با توجه به کد ملی این هواداران بلیت فروشی الکترونیکی را انجام بدهیم. این یکی از راهکارهایمان است چراکه طبق آئین نامه برگزاری مسابقات باید قانون مذکور اجرا شود و هواداران تیم میزبان ۹۰ درصد ظرفیت ورزشگاه را در اختیار بگیرند. به هر حال باشگاه‌ها باید بانک اطلاعاتی هواداران خود را داشته باشند. تمهیدات دیگری هم در نظر داریم که اجازه بدهید در روز‌های آتی با نهایی شدن آن‌ها به این تمهیدات اشاره خواهیم کرد.‌

نمی‌خواهیم با اجرا نشدن قانون مقابل فیفا و AFC شرمنده شویم

او افزود: اجرای قانون ۹۰ به ۱۰ جزء الزام‌هایی است که مورد تاکید فیفا و AFC قرار دارد و ما نباید به شکلی عمل کنیم که با اجرا نشدن قانون شرمنده شویم.

تمام مسائل را نباید گردن باشگاه و سایت بلیت فروشی انداخت

انتظارخیر درباره نگرانی هواداران استقلال برای پر شدن ظرفیت مخصوص آن‌ها از سوی طرفداران پرسپولیس اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم که این اتفاق رخ ندهد، اما به هر حال بخشی از کار به مکانیزه بودن سیستم فروش بلیت فروشی باز می‌گردد و باید اقدام‌های فرهنگی را هم در این زمینه اجرایی کرد. فدراسیون فوتبال به تازگی از باشگاه‌ها خواسته مشوقان و لیدر‌های مورد تائید خود را برای راهبری هواداران و راهنمایی کردن آن‌ها در راستای نشستن هوادار روی صندلی مخصوص خودش معرفی کنند. همه مسائل را نباید گردن باشگاه و سایت انداخت بلکه خود هواداران هم باید برخی مسائل را مراعات کنند.

ارائه بانک اطلاعاتی هواداران از سوی باشگاه‌ها راهی برای اجرای قانون ۹۰ به ۱۰ است/ تکلیف استفاده گیت‌های طبقه دوم تا پایان این هفته مشخص می‌شود

بلیت فروشی الکترونیکی دربی از ۲۶ شهریور آغاز می‌شود

او ادامه داد: طبق هماهنگی‌های انجام شده اگر مورد خاصی پیش نیاید سایت بلیت فروشی بازی دربی پنج روز قبل از بازی یعنی از ۲۶ شهریور باز خواهد شد تا هواداران در زمان بیشتر و با خیال راحت تری بتوانند برای خرید بلیت بازی پرسپولیس و استقلال اقدام کنند.

تکلیف استفاده از گیت‌های طبقه دوم ورزشگاه آزادی برای دربی تا پایان این هفته مشخص می‌شود

مدیر پروژه گیت‌های الکترونیک ورزشگاه آزادی درباره راه اندازی طبقه دوم ورزشگاه آزادی برای دربی گفت: گیت‌های طبقه دوم آماده است، اما استفاده از آن‌ها در روز دربی موافقان و مخالفانی دارد و در نهایت تا پایان این هفته تصمیم گیری برای استفاده از گیت‌های طبقه دوم هم نهایی خواهد شد.


بیشتر بخوانید- گزینه قضاوت دربی لو رفت


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار