همزمان با آئین‌های عزاداری روز نهم ماه محرم در استان آذربایجان شرقی نماز ظهر تاسوعا در شهر‌ها و روستا‌های این استان با شکوه هر چه تمام‌تر به امامت ائمه جمعه و جماعات برپا شد.

نماز ظهر تاسوعا در استان آذربایجان شرقی اقامه شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، در آستانه عاشورای حسینی عزاداری و سوگواری مردم ولایت‌مدار و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) استان آذربایجان شرقی تا ظهر امروز ادامه یافت و سوگواران در نماز ظهر تاسوعا شرکت کردند.

عزاداران حسینی با حضور در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا ضمن عزاداری و سینه زنی با شنیدن نوای موذن در بلندگو‌های مساجد و مکان‌های محل عزاداری، نماز باشکوه ظهر تاسوعا را به صورت جماعت و با حضور هزاران حسینی برگزار کردند.

نماز ظهر تاسوعا در تبریز علاوه بر مساجد، تکایا، حسینیه، امامزاد‌ه‌ها و بقاع متبرکه در محوطه مصلای اعظم امام خمینی به امامت حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز و نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورا به عنوان یکی از ضرورت‌های ترویج فرهنگ عاشورایی مورد توجه قرار دارد به‌گونه‌ای این مهم در تمام شهر‌ها و بیشتر روستا‌های استان آذربایجان شرقی برپا می‌شود.

همچنین برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و غذا‌های نذری در آذربایجان شرقی و پذیرایی از عاشقان و عزاداران اباعبدالله‌الحسین (ع) از جمله برنامه هیئت‌های عزاداری در تاسوعا حسینی است.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و غذا‌های نذری در آذربایجان شرقی

برچسب ها: ماه محرم ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.