زنی میانسال سکوت خود را شکست و از رسوایی‌هایی که دخترش برای او به بار آورده بود سرانجام صحبت کرد.

درددل‌های یک مادر از اقدامات شرم‌آور دخترش/ وقتی با آن وضع از خانه ناجور بیرون آوردیمش، شوکه بودیم!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، زن میانسال:سال‌های اول زندگی مان بچه نمی‌خواستیم. من و شوهرم فکر می‌کردیم دیر بچه دار شدن برای ما که تحصیلات دانشگاهی داریم نوعی کلاس به حساب می‌آید.

از طرفی می‌خواستیم پولی جمع کنیم و از عهده مسئولیت سنگین پدر و مادر شدن بر بیاییم. زن میانسال افزود: اوضاع که بهتر شد با مشورت دکتر باردار شدم. ما صاحب یک دختر شدیم و بعد از آن هم عهد بستیم که دیگر بچه نمی‌خواهیم. شوهرم می‌گفت از عهده همین یک بچه بربیاییم خیلی کار مهمی انجام داده ایم و ....

من و شوهرم آرزو‌های زیادی برای تنها دخترمان داشتیم و هرچه از دست مان بر می‌آ مد برایش انجام می‌دادیم. دخترم کلاس اول بود که خانواده من و پدر و مادر شوهرم اصرار داشتند بچه دیگری هم داشته باشیم. اما به هیچ قیمتی زیر بار نرفتیم.


داغ‌ترین اخبار اجتماعی و حوادث امروز

ازدواج زن جوان با متفاوت‌ترین داماد جهان!

آزادی ۶ خبرنگار از چنگال تروریست‌ها + عکس

جنجال‌های خانم مجری سرشناس/ از کشف حجاب جلوی یک شیخ عرب تا متهم شدن به کودک ربایی+ تصاویر

نجات ۲ فوتبالیست ایرانی لیگ برتری از مرگ حتمی! + جزئیات

صحنه تلخ مرگ دردناک یک کودک + عکس

پسر ۱۷ ساله آبادان را به هم ریخت!

حیاط خانه متروکه لویزان راز مخوفی داشت!

ماجرای مردی که ۶ ساعت ایستاد تا همسرش روی صندلی هواپیما بخوابد! / زن ذلیلی یا عشق خالص؟


همین که توانسته بودیم تمام امکانات را برای فرزندمان فراهم کنیم احساس رضایت می‌کردیم. سال‌ها به سرعت سپری شدند و دخترم قد کشید و بزرگ شد. اما اوخیلی مغرور و خودخواه بار آمده بود و نمی‌توانستیم ۲ کلمه حرف بزنیم. او آنقدر بد اخلاق و مغرور بود که با هیچ کدام از همکلاسی هایش نمی‌توانست ارتباط برقرار کند.

دخترم در خانه هم یکه تاز میدان بود و با من و پدرش هم سازگاری نداشت. ما که عاشق دخترمان بودیم از رفتار‌های غلط و اشتباه هایش هم چشم پوشی می‌کردیم.

زن میانسال افزود:دخترم در دوران دبیرستان شاکی بود که چرا خواهر و برادری ندارد و همیشه تنها است. او با یکی از همکلاسی هایش صمیمی شد و این دوستی باعث شد خودسر و لجوج‌تر بشود. حتی از طریق این دختر با پسری در فضای مجازی ارتباط برقرار کرده بود.

من و همسرم با اطلاع از این موضوع احساس خطر کردیم. تصمیم گرفتیم رویه تربیتی مان را تغییر بدهیم. به همین خاطر خط و نشان‌های زیادی برایش کشیدیم و سختگیری‌های مان شروع شد.

رفتار‌های سختگیرانه و بد خلقی‌های مان نه تنها نتیجه‌ای نداشت بلکه باعث شد او که شکننده و زودرنج بار آ مده بود از خانه فراری بشود. بدون اجازه ما به خانه پدر بزرگش رفته بود.

من و شوهرم که نمی‌خواستیم خانواده‌های مان قاطی مسائل زندگی شوند با عصبانیت دنبالش رفتیم. ما هیچ فرصتی به پدرو مادرمان ندادیم که اظهار نظری بکنند و او را به خانه برگرداندیم. البته از ترس آبرویمان تصمیم دیگری گرفتیم و دوباره بیش از حد مهربان شدیم.

دخترم به ما  بی احترامی می‌کرد. دیپلمش را گرفت و به دانشگاه رفت و دیگر تقریبا هیچ نظارت و کنترلی بر او و رفت و آمدهایش نداشتیم.

از چند وقت قبل هم متوجه تغییر رفتار و حرکاتش شدیم. یکی دوبار از کارت عابر بانکم بدون اجازه پول برداشته بود. وقتی در این باره از او توضیح خواستیم انگار خودش هم خسته شده بود. برای اولین بار نشستیم و صمیمی و منطقی حرف زدیم.

می‌گفت احساس دلتنگی و افسردگی می‌کرد و چند هفته‌ای است که یکی از دوستانش به او مواد مخدر داده و او بعد از آلوده شدن پای در خانه‌های ناجور گذاشته است.با شنیدن این حرف‌ها دنیا روی سرمان خراب شد. ما که این قدر هزینه کرده بودیم تا دخترم کم وکسری نداشته باشد این طوری به بن بست رسیده بودیم. بچه ام را به مشاوره آورده ایم و قرار شد تحت نظر روانشناس قرار بگیرد.

شانس آوردیم زود متوجه این اشتباهش شدیم و او را از این شرایط بیرون کشیدیم من و پدرش شوکه بودیم. حالا می‌فهمم برای پرورش و رشد و تربیت یک فرزند، پول و امکانات کافی نیست، بچه ما تنها مانده بود و محبت واقعی می‌خواست.

کارشناسی:

مریم احمدی منش، مشاور، روانشناس و کوچ حرفه‌ای پاسخ می‌دهد:

بله عزیزان، بحثم را با آشنایی با ۴ سبک مختلف فرزندپروری آغاز میکنم:

۱-شیوه فرزند پروری «مستبدانه»

این‌ها همیشه خواستار اطاعت بی، چون و چرای فرزندان خود هستند، آرزو‌ها و خواسته‌های خود را بر فرزندان‌شان تحمیل می‌کنند و بسیار سختگیر هستند.

۲-سبک فرزند پروری «سهل گیرانه»

این‌ها با فرزندانشان گرم و صمیمی هستند که نکته مثبتی است، اما در عین حال، تمایلی به تعیین حد و مرز، مدیریت و کنترل بر رفتار فرزندانشان ندارند و این نکته منفی است. آن‌ها همیشه خواسته‌های فرزندان را بدون، چون و چرا می‌پذیرند و بدرفتاری ‎آن‌ها را که منجر به پیامد‌های منفی در آینده برایشان می‌شود، نادیده می‌گیرند.

۳-فرزند پروری «بی اعتنا و طردکننده»

این والدین ارتباط و تعامل کمی با فرزندشان دارند، در زندگی آن‌ها دخالتی نمی‌کنند، توجه، نوازش، صمیمت و پاسخگویی کمی نسبت به نیاز‌های عاطفی و هیجانی آن‌ها دارند، این فرزندان بسیار انزواطلب و دچار کمبود‌های عاطفی می‌شوند.

مریم احمدی منش، عضو رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران، افزود:

فرزندان در این سه سبکی که ذکر شد، اغلب اعتماد به نفس پایین، افسردگی، ترس و اضطراب در موقعیت‌های جدید را دارند و ممکن است در معرض رفتار‌های غلط و خطرناک مانند دوستی‌های آسیب رسان در فضای مجازی یا واقعی، خشونت و حتی مصرف مواد مخدر قرار بگیرند؛ و سبک آخر

۴-شیوه فرزند پروری «مقتدرانه»

این سبک از بهترین شیوه‌های فرزند پروری است که مانند بسیاری از روانشناسان بر آن تاکید دارم.

در این روش، والدین نه بیش از حد صمیمی و بی حد و مرز و نه خیلی سرد هستند. مدیریت اصولی و قواعد و قوانین صحیحی وجود دارد، تعامل شایسته و گفتگوی صحیحی با فرزندان خود دارند و خوب به فرزاندان خود گوش میکنند، کمک میکنند تا او بتواند مستقل فکر کند و انتظاراتشان را براساس موقعیت و نیاز‌های فردی او تغییر می‌دهند.

در نتیجه این فرزندان، سلامت هیجانی بهتر، مهارت‌های عاطفی و اجتماعی بالاتر، انعطاف‌پذیری بیشتر و در عین حال، دلبستگی ایمنی دارند. آن‌ها بیشتر مسئولیت‌پذیر هستند، خودتنظیمی قوی دارند و یاد می‌گیرند به تنهایی تصمیمات درستی بگیرند، برای سایر افراد و قوانین احترام قائل هستند، نگران یا مضطرب نیستند، همدل، مهربان و صمیمی هستند، مشکلات کمتری با همسالان و دوستان خود دارند، دلبستگی ایمن و روابط خوبی با والدین خود دارند و در مقابل فشار‌های زندگی تاب‌آوری بیشتری دارند.

منبع: رکنا

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار حوادث ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۰۲:۱۰ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
عدم امنیت شغلی و اجتماعی، نبود امکانات تفریحی و سرگرمی مورد نیاز جوانان،عمده مشکلات جوانان و ریشه ناهنجاری های اجتماعی است.
Iran (Islamic Republic of)
امیر ارسلان
۰۲:۰۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
در هر شرایطی فرزند یا فرزندانمان را با توجه به سن و سال و شرایط اقتصادی و جامعه ای و کلی کاملا با تربیت صحیح ،منطقی و آگاهانه بار بیاوریم تا دچار چنین حوادث تلخی نباشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
همیشه تک فرزندا لوسن و همینطور بچه اول…تجربه دارم که میگم…والا
Iran (Islamic Republic of)
جیگر
۲۰:۳۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
هر انسانی جایزالخطاست بایدباکارشناسی بیشتر پیش روانکاو مراجعه کنند اعدام چه معنی داره خودت رو اگه بچه داری بذارجاپدرمردرش
Iran (Islamic Republic of)
black days
۲۳:۵۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
فقط اعدام .
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
جامعه ایران گاهی دچار افراط دریک نسل گاهی هم دچارتفریط در نسلی دیگرکه حالاهم شده فرزندسالاری باآزادیهای بی حدوحصرو نبودتربیت درست فرزندان درخانواده ها
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد
۲۰:۳۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
آقا بچه میخواهید چکار؟ اصلاً ازدواج میکنید که مثلاً چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
مگه ميشه تا اخر عمر مجرد موند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
درسته که تک فرزندی خوب نیست اما مهم تربیت پدر ومادر ها هست

بچه باید درست تربیت بشود طبق قرآن کریم و احادیث .
Germany
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
چراالکی همه چیزرابه تک فرزندی نسبت میدیدبه تربیت بستگی داره نه تعدادفرزند کسانی میشناسم که جندفرزنددارنداماهمشون مشکل دارن برعکسش هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
تنها راه اینکه بعد از ۲ سالگی یه فرزند دیگه می اومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
تک فرزندی یا کم فرزندی عامل اصلی غرور و رفاه طلبی و لوسی اکثر این خانواده هاست.
عموما چون روش های تربیتی را بلد نیستند فقط تعداد حداقل چهار فرزند و آن با فاصله تقریبا دوسال می تواند بچه ها را از بسیاری از آفت های تربیتی به صورت ناخودآگاه حفظ کند.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۰۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
متاسفانه من با سبک بی اعتنا و طردکننده بزرگ شدم . اعتماد به نفس به شدت ضعیفی دارم و به افسردگی مبتلا شدم . احساس میکنم وجودم خالی از مهر ومحبته و از بچگی کسی نبوده که دوستم داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
مادرم
۱۷:۰۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
در طول مطلب اشتباه خانواده موج میزند از با کلاسی تک فرزندی تا گوش نکردن حرف خانواده دلسوز زن و مرد که نصیحت می کردند آنان را ولی گوش شنوایی نداشتند گویی همین رویه اشتباهی قطعاً خروجی اشتباهی هم خواهد داشت گویی می خواستند عروسک تربیت کنند بیشتر خانواده ها متاسفانه دچار این گونه روشنفکری هستند که نوعی غرب زدگی است
Iran (Islamic Republic of)
سوگلی
۱۶:۴۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
حالا این عکس واقعیه؟
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
این واقعیت داره که اندازه شعورافرادو زندگی های سالم هیچ ارتباطی با سطح سوادو مدرک گرایی تحصیلی آنهانداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
کاملا موافقم اما بیشتر افراد برخلاف واقعیت نمیخواهند قبول کنند و مثلا فلانی قتل هم مرتکب شود میگویند بابا طرف تحصیلاتش بالاست اشکال ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۶:۰۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
تک فرزندی بدبختی بزرگ بسیاری از زندگی ها که متاسفانه نام آنرا کلاس هم گذاشته اند تک فرزند بهتر است که نباشد در خانه از تنهایی دیوانه می شود
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۴:۴۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
اعدامش کنید
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
ازقرارمعلوم سوزن تکرار یه تعدادازکابران محترم برروی کلمه اعدام بطور درست وحسابی گیرکرده ودرهرجاومکانی فقط این اصطلاح روبکارمی برندکه واقعادیگه لوث شده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
نههههه
اول شلاق بزنید بعد اعدامش کنید :)))) :/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
کی وچی رااعدامش کنند اصلا شما مطلب رادرست خواندی که موضوع چیست!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
باید تورا اعدام کنند که اصلان نفهمیدی موضوع چیست.
Iran (Islamic Republic of)
امیر محمد
۱۷:۳۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
ماشاالله جنابعالی عجب قوه ی تخیلی قوی ای داری.طرف بی احترامی کرده و فوقش از خونه فرار کرده،عضو گروهک تروریستی و تکفیری داعش که نبوده که بخوان اعدامش کنند
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۸:۵۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
فرهنگ غربی در خانواده پیاده شده نه فرهنگ اهل بیت.ببینید اهل بیت چگونه زندگی کردند و چه فرزندانی را تربیت نمودند.الگو را بایستی معصومین و انسان های الهی قرار دهیم چون خداوند رفتار درست را به آنها می آموزد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
مرسی خوب بود
آخرین اخبار