نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: عزاداری‌های غیرعقلانی توطئه دشمنان برای تخریب مجالس حسینی (ع) است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) همزمان با روز تاسوعای حسینی در آیین سوگواری حضرت عباس (ع) و ابا عبدالله الحسین (ع) که در دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی در رشت برگزار شد، گفت: عزاداری‌های غیرعقلانی توطئه دشمنان برای تخریب مجالس حسینی (ع) است، بنابراین باید با فلسفه واقعه عاشورا را که همان درس آزادی، آزادگی، احیای امر به معروف و نهی از منکر است را به نحو شایسته در جامعه اسلامی تبیین کنیم.

او، به فعالیت‌های مخربانه شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره کرد وافزود: این شبکه‌ها سعی دارند با راه‌اندازی عزاداری‌های خون‌آلود و غیرعقلانی مانند قمه زنی چهره‌ای خشن از عاشورا و شیعه به نمایش بگذارند.

آیت‌الله رمضانی گیلانی، با تاکید بر نقش و جایگاه اهل بیت (ع) در زندگانی انسان‌ها، گفت: اگر می‌خواهیم به زندگی خود مفهوم ببخشیم باید در کنار خاندان اهل بیت (ع) حضور داشته باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به برپایی باشکوه مجالس عزاداری سید الشهدا امام حسین (ع) و شهدای کربلا در بسیاری از کشور‌های جهان اشاره کرد و افزود: امروزه در جای جای دنیا مجلس امام حسین (ع) باشکوه و با شور حسینی برپا می‌شود و به زودی پیروان مکتب اهل بیت در جامعه اسلامی، با هدف تبیین ارزش‌های اسلامی ساماندهی می‌شوند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه زیارت عاشورا تمرین دشمن‌شناسی و دوست‌شناسی است، تصریح کرد: با الگو پذیری از آرمان‌های والای امام حسین (ع) و اهل بیت می‌توانیم ضمن خود شناسی و معرفت، به خدا شناسی و توحید راه پیدا کنیم و به سعادت دنیوی و اخروی دست یابیم.

 

انتهای پیام/م.ع

توطئه دشمنان برای تخریب مجالس حسینی (ع) عزاداری‌های غیرعقلانی است

برچسب ها: محرم ، کربلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.