یک متخصص تغذیه با اشاره به عوارض مصرف ظروف یکبار مصرف تاثیر آن بر سلامت بدن را توضیح داد.

خدیجه رحمانی متخصص تغذیه در گفت و گو با خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره ضرر‌هایی ظروف پلاستیکی و تاثیر در آن در مواد خوراکی اظهار کرد: افراد به خصوص در ایام عزاداری برای نوشیدن چای و مواد غذایی از ظروف پلاستیکی استفاده می‌کنند و همچنان سالیان زیادی است که این روش را ادامه می‌دهند و از ضرر‌های آن آگاه نیستند چراکه ظروف یکبار مصرف به راحتی می توانند انتقال دهنده میکروب باشند.

ساعت 20 عاشورا///خوردن غذا در ظروف پلاستیکی درست است یا خیر؟


بیشتر یادبگیرید: آموزش پخت حلوای سه رنگ 



او افزود: البته می‌توان برای مواد غذایی خشک از ظروف کاغذی استفاده کرد اما برای مواد غذایی مرطوب امکان انتقال باکتری‌ها به داخل مواد غذایی و سپس بدن وجود دارد.

متخصص تغذیه متذکر شد: نکته مهم این است که در انتخاب رنگ این ظروف هم باید دقت کنید، نگهداری از این ظروف هم  بسیار شرایط خاصی را می‌طلبد؛ اگر گفته می‌شود جنس و رنگ مهم است، زیرا ظرف‌ها به گونه‌ای هستند که توانایی نگهداری رنگ را ندارند و هنگام تماس با چای یا غذای داغ، رنگ حل شده و یک لایه از آن  وارد بدن می‌شود.

او افزود: معمولا ظروف سفید رنگ برای نگهداری مواد غذایی گرم و مرطوب استفاده می‌شوند درحالی که برای نگهداری غذا‌های داغ مانند آش و شله زرد مناسب نیستند.

متخصص تغذیه بیان کرد:  ظروف یکبار مصرف با رنگ شفاف، روشن و شیشه‌ای باید برای مواد غذایی سرد استفاده شوند، در هیچ شرایطی نباید برای توزیع مواد غذایی داغ از آن‌ها استفاده کرد و تنها برای مایعات و مواد غذایی خنک از جمله شربت، شیرسرد، آب‌میوه و آب این ظروف  استفاده شود.


بیشتربخوانید:  اینگونه غذاخوردن شما را به مرگ نزدیک می‌کند!


او تاکید کرد: در کل بهتر است کمتر از ظروف یکبار مصرف استفاده شود و  اصلا با خود ظرف یکبار مصرف مواد غذایی را گرم نکنید حتما برای خوردن از ظروف غیر پلاستیکی استفاده کنید. تا مانع بروز برخی بیماری‌های خاص شوید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ممرا
۲۳:۵۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
در روز عاشورا گفتن این مطلب!!!
راستی دو تا سوال.
اولا :چرا در مورد انواع ظروف تفلن که سراسر یرطان زا هستن چرا نه حرفی زده میشه و نه جلوی تبلیغ گسترده آنها گرفته میشود.
دوم : ظروف الومینیوم که باعث ضعف اعصاب می شود هم همچنین.
آخرین اخبار