او ادامه داد: برخورداری از مزیتهایی همچون نزدیکی با بنادر آستراخان و ماخاچ کالا در روسیه، باکو در آذربایجان، دسترسی آسان به بنادر اکتائو در کشور قزاقستان و ترکمن باشی در کشور ترکمنستان، دسترسی به بازار مصرف بالای ۳۰۰ میلیونی جمعیت کشورهای استقلال یافتـه شوروی سابق و کشورهای همسایه ایران و همچنین قرار گرفتن آن در مسیر کریدورهای بین المللی ترانزیت (شمال-جنوب، تراسیکا) و از همه مهمتر نزدیکی به مراکز اصلی و صنعتی کشور ایران، فلسفه وجودی بندر انزلی را نسبت به سایر بنادر شمالی در حوزه دریای خزر متمایز کرده است.
وی از صادرات سنگ نمک از بندر انزلی به روسیه خبر داد و تاکید کرد: اولین محموله سنگ نمک صادراتی از بندر انزلی با وزن نزدیک به ۳ هزار و پانصد تن از مبدا شهرستان همدان به مقصد کشور روسیه با ناوگان حمل و نقل دریایی ایرانی صادر شد.
بیشتر بخوانید: رسیدگی به ۳۶۳ پرونده تخلف شرکتهای حمل و نقل در مرداد
سلیمی پور ادامه داد: قرار است با توجه به ارزانی مسیر و کاهش هزینههای تمام شده و امکانات و توانمندیهای بندر انزلی ماهانه بیش از ۲ هزار و پانصد تن از این محصول به طور مستمر صادر شود.
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به شاخصهای مهم بنادر در جذب کالا، تصریح کرد: ایجاد و احداث زیر ساختهای تجاری و افزایش تجهیزات تخلیه و بارگیری در مجتمع بندری انزلی از شاخصهای مهم در جذب کالاهای صادراتی، وارداتی و همچنین ترانزیت کشور است.
سلیمی پور در پایان گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به منظور منویات رهبر معظم انقلاب و حمایت از تولیدات داخلی در جهت اشتغال زایی و تشویق صادر کنندگان تسهیلات و مساعدتهای ویژهای را در اهداف راهبردی خود تدوین کرده است.
انتهای پیام/