مراسم هیئت رایه العباس یکی از پر جمعیت‌ترین جلسات تهران است که ارمنی ها نیز در این هیئت حضور پیدا می کنند.

روزی که عزاداری در آن رنگ آب گرفتهبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تشنگی در روز نهم محرم بیش از هر روز برای عزاداران حسینی است. در این چند روز هر جای شهر که قدم برداریم، نوای یا حسین و یا اباالفضل برپاست. روز و شب تاسوعا با نام اباالفضل همراه شده. کسی که باب الحوائج است. در میان ملتمسان دعا از ادیان دیگر نیز حاضر هستند. مشهور است که ارمنی‌ها نیز در تاسوعا به در خانه حضرت عباس (ع) هستند.

عصر تاسوعا به چیذر و امامزاده علی اکبر (ع) آمدیم.

مراسم هیئت رایه العباس یکی از پر جمعیت‌ترین جلسات تهران است. حضور اقشار مختلف از جمله جوانان در این مراسم یکی از نکات قابل توجه است.

حاج محمود کریمی ابتدا دقایقی را را برای حضرت عباس (ع) مداحی کرد. سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین میثم علی پناه کارشناس مذهبی بخش بعدی برنامه هیئت رایه العباس (ع) بود.

او ابتدا گفت: نتیجه این کار که امام حسین (ع) را در دینداری فراموش کنیم، می‌شود داعش. چگونه داعشی‌ها هم نماز می‌خواندند، هم قرآن می‌خواندند، اما اسلام را ظالمانه و کثیف نشان می‌دهند. امام حسین روشنگر راه است. این که عده‌ای می‌گویند هزینه هیئت‌ها را صرف فقرا کنید، باید بدانند خیلی از فقرا این مراسم‌های عزاداری را بر پا می‌کنند. چرا در مناطق جنوب تهران نذری‌ها بیشتر از شمال تهران است. چرا در عراق بسیاری از فقرا از نان شبشان می‌زنند که پذیرای زائران اربعین باشند. علاوه بر این هیئت امام حسین (ع) محلی برای انجام کار‌های خیر است. در کجا به اندازه هیئت کار خیر انجام می‌شود. هیچ کسی به اندازه بچه هیئتی‌ها در انجام کار خیر سهیم نیستند.

سپس حاج محمود کریمی مداح اهل بیت (ع) شروع به روضه خوانی و مداحی برای حضرت عباس (ع) کرد.

پس از او عبدالرضا هلالی دقایقی شور خواند.

انتهای پیام/

مراسم عزاداری روز عاشورا در چیذر

برچسب ها: اخبار فرهنگی ، محرم 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار