سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات جدیدی را درباره نقش دونالد ترامپ و وکیل شخصی او در اعمال فشار به دولت اوکراین برای هدف قرار دادن جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ آغاز کردند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، گروهی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا دیروز (دوشنبه) اعلام کردند که تحقیقات جدیدی را درباره دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، رودی جولیانی، وکیل او و افراد دیگری که به دولت اوکراین فشار آورده اند به دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کمک کند، آغاز کرده اند.

کمیته‌های اطلاعات، نظارت و روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید و وزارت امور خارجه خواستار ارائه اسنادی شدند که نشان دهد ترامپ و جولیانی تلاش کرده اند دولت اوکراین را مجبور کنند جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ را هدف تحقیقات فساد قرار دهد.

در بیانیه آن‌ها آمده است: سوابق عمومی نشان می‌دهد که برای مدت دو سال، رئیس جمهور آمریکا و رودی جولیانی، وکیل شخصی او بر خلاف قوانین اجرایی و کانال‌های دیپلماتیک عمل کرده اند. با نزدیک شدن به انتخابات ۲۰۲۰، رئیس جمهور ترامپ و وکیل او بر فشار‌های وارده بر دولت اوکراین افزوده اند و کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا هم به آن‌ها در انجام این جرم کمک کرده است. آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی، الایجا کامینگز، رئیس کمیته نظارتی و الیوت انجل، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا ارائه اسناد مربوط به این مسئله را تا ۱۶ سپتامبر درخواست کرده اند.

کاخ سفید هنوز به این مسئله واکنشی نشان نداده است. ستاد انتخاباتی بایدن دیروز (دوشنبه) از ترامپ انتقاد کرد و او را به پذیرفتن دخالت کشور‌های خارجی در انتخابات ریاست جمهوری سابق و آتی آمریکا متهم کرد.

هفته گذشته روزنامه واشنگتن پست در مطلبی فاش کرد که ترامپ از ۲۵۰ میلیون دلار از بودجه نظامی آمریکا استفاده کرده است که دولت اوکراین را تحت فشار قرار دهد تحقیقاتی را درباره فساد‌های جو بایدن آغاز کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که رودی جولیانی قصد دارد بفهمد آیا تلاش‌های دیپلماتیک جو بایدن در اوکراین تأثیری در عضویت پسر جو بایدن در هیأت مدیره یک شرکت بزرگ اوکراینی داشته است یا خیر.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار