امسال یکهزار و ۲۵۰ نفر از همسران و دختران زندانی خراسان شمالی آموزش‌های لازم را در زمینه پیشگیری از اعتیاد و ارتقای مهارت‌های زندگی فرا گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،رضا استاجی رئیس مرکز خدمات اجتماعی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی خراسان شمالی گفت: این طرح در قالب برنامه ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا شد که از این تعداد ۲۵۶ خانواده مربوط به زندان اسفراین، ۳۲۰ شیروان و ۴۶۶ نفر مربوط به زندان بجنورد هستند.

استاجی افزود: برنامه‌های آموزشی این مرکز در قالب سه کارگاه در زندان بجنورد، شیروان و اسفراین برگزار شد علاوه بر این، از حوزه‌های قضایی گرمه، جاجرم، راز و جرگلان نیز در بجنورد آموزش دیدند.

او اظهار داشت: پارسال نیز یکهزار و ۹۴ خانواده زندانی زیر پوشش برنامه‌های آموزشی طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی قرار گرفتند.

رئیس مرکز خدمات اجتماعی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی خراسان شمالی عنوان کرد: خانواده‌هایی که در این کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند، همسر زندانی آنان از برنامه تشویقی از جمله مرخصی پنج روزه نیز برخوردار می‌شوند و همچنین سبد کالا و کارت هدیه نیز به آنان داده می‌شود.

هم اکنون خراسان شمالی حدود ۲ هزار نفر زندانی دارد که ۷۰ درصد آنان متاهل هستند.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد فعال است.

انتهای پیام/د

آموزش ۱۲۵۰ خانواده زندانیان خراسان شمالی در زمینه پیشگیری از اعتیاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.