رئیس دفتر رئیس جمهور:

حضور زنان در ورزشگاه‌ها با فضای فعلی به مصلحت نیست

واعظی گفت: با فضای فعلی که طرفداران تیم‌ها علیه یکدیگر فحش می‌دهند و درگیری وجود دارد حضور زنان در ورزشگاه به مصلحت نیست.

دنیا از رفتن جان بولتون استقبال کردبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اخراج جان بولتون گفت: آمریکا فکر می‌کرد که همه چیز را می‌تواند به عقب برگرداند و سیاست‌های رادیکالی خود را انجام دهد. جان بولتون از گذشته فردی تندرو و جنگ طلب بوده و از زمانی که شورای امنیت ملی آمد به اهدافش نرسید.

واعظی ادامه داد: آنچه درباره کشور‌های ونزوئلا، کوبا و افغانستان داشت، شکست خورد و دشمنی او با بیان، قابل مقایسه با دیگر کشور‌ها نیست. او آرزو می‌کرد که ایران نباشد، با مقاومت مردم ایران به قوت خود باقی ماند.


بیشتر بخوانید: سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌داران ۱۵ لیتر می‌شود/ دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه است/ تولیدات کشاورزی مقرون به صرفه می‌شود


رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: آنچه رفت همان‌هایی بودند که چنین آرزو‌هایی را می‌کردند. دنیا هم از رفتن او استقبال کرد؛ چرا که دیشب قیمت نفت پایین آمد. او که جنگ طلب بود، اکنون در شورای عالی امنیت ملی نیست.

او در پاسخ به سوالی درباره حاشیه‌های خودسوزی و مرگ دختری طی روز‌های گذشته تصریح کرد: معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور در این زمینه مامور شدند و گروهی را برای عیادت و صحبت با خانواده او فرستادند، در همان زمان هم گزارش ارائه شد.

واعظی افزود: خانواده او گفته بودند که او مشکلاتی داشته است. ما با خانواده این فرد همدردی می‌کنیم. به هیچ وجه این نوع اقدامات و خودسوزی را تایید نکرده و نمی‌پسندیم از طرف دیگر هم حرکتی انجام نمی‌دهیم که باعث این قبیل اقدامات شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: ما باید به نوعی دنبال کننده حقوق خانم‌ها باشیم، امروز رئیس جمهور اعلام کردند که ایام انتخابات چه مجلس و چه ریاست‌جمهوری بهترین فرصت است که بتوانیم این خواسته‌های خود را بیشتر مطرح کنیم و ما همچنان این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا بدانیم چرا به اینجا رسیده است.

او درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها، گفت: این موضوع جدیدی نیست، ما چند ماه قبل در دولت بحث کردیم و تصمیم گرفتیم. ما در یک دوراهی مانده‌ایم از یک طرف معتقدیم اگر فضای ورزشگاه‌ها مناسب حضور خانم‌های محترم باشد از نظر ما منعی ندارد، ولی با فضای فعلی با این میزان فحش و درگیری این مصلحت نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: وزیر ورزش مأمور شد تا با لیدر‌های تیم‌های ورزشی صحبت کند تا فضا از نظر اخلاقی برای حضور زنان فراهم و علاوه بر این جای مناسبی برای ورود خانم‌ها، دستشویی و نشستن آنها آماده شود. اگر فضا در ورزشگاه اخلاقی و درست باشد از نظر ما حضور زنان در ورزشگاه‌ها منعی ندارد.

او در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دولت عربستان اخیراً از حماس درخواست کرده که روابطش با ایران را قطع کند، اظهار کرد: طبیعی است که عربستان سعودی باید چنین ژست‌هایی بگیرد، چرا که ارتباطات گسترده‌ای با رژیم صهیونیستی چه به صورت پنهان و چه آشکار دارد. این درخواست مورد تایید حماس و دیگر گروه‌های انقلابی فلسطینی و لبنانی قرار نمی‌گیرد، بر این اساس، این درخواست عربستان صرفاً تلاش‌هایی است که از سوی آنان صورت می‌گیرد، اما قطعاً نتیجه آن معکوس است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره مصوبات امروز هیئت دولت گفت: در جلسه امروز هیئت دولت، مباحث مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت از جمله آنکه به عظمت عزاداری‌های حسینی اشاره و گزارشی ارائه شد. مایه افتخار است که امام حسین (ع) نه تنها ملت ایران، بلکه بسیاری از مردم جهان را زیر یک خیمه جمع کرده است و ما دو روز تاریخی را در تاسوعا و عاشورای حسینی پشت سر گذاشتیم.

او با اشاره به بررسی آیین‌نامه به‌کارگیری دهداری‌ها افزود: این مسئله یکی از مطالباتی بود که در زمان برگزاری همایش دهداری‌ها از رئیس‌جمهور شده بود و رئیس‌جمهور قول داده بود که این مشکل حل و فصل شود، بنابراین روی این آیین‌نامه در دولت بحث و بررسی صورت گرفت و امروز به تصویب رسید.

واعظی در واکنش به حمله به عزاداران حسینی در نیجریه گفت: در همه کشور‌های دنیا، هرکسی با هر دین باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد، امنیت افراد باید برقرار باشد و باید به اندیشه و اعتقادات یکدیگر احترام بگذاریم.

او درباره حضور سرپرست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران اضافه کرد: گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی بسیار حائز اهمیت است و عملاً با این تصمیمی که در گام سوم گرفتیم، همه راه‌هایی که بازه زمانی آن‌ها مربوط به سال‌های آینده بود، منع آن اقدامات را برداشتیم و این اقدامات از همین حالا آغاز می‌شود. در مجموع سرپرست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران آمد، بررسی کرد که تا چه حد اقدامات ایران در کاهش تعهداتش در برجام مهم است و وی در مصاحبه‌های خود در ایران و خارج از کشور تأکید کرد که پیشرفت‌های ایران در زمینه فنی بسیار مهم است.

واعظی در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه برخی افراد در عزاداری‌های حسینی، انتقاد‌هایی را به دولت و برجام کرده‌اند، تصریح کرد: بنده بسیار متأسفم که مجالس مذهبی را تبدیل به محلی برای تسویه‌حساب‌های سیاسی و جناحی کنیم. مجالس عزاداری ما به ویژه در ایام محرم و صفر، باید مجالس وحدت میان مسلمانان باشد و عظمت و اقتدار شیعه و ایران اسلامی را به جهانیان نشان دهد، اما متأسفانه گروه اندکی به مسائل انتقادی می‌پردازند که نتیجه‌ای جز تفرقه به دنبال نخواهد داشت.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: تفرقه در همه شرایط به ضرر کشور است و این مسئله در شرایط فعلی حادتر است چرا که آمریکا و دیگر دشمنان جمهوری اسلامی به دنبال آن هستند که از هر فرصتی به منظور منافع خود استفاده کنند و کسانی که این مسائل را مطرح می‌کنند، ناآگاهانه در خدمت سیاست‌های دشمنان نظام هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
بعضی آقایون تو کوچه و خیابون هم فحش میدن.
آخرین اخبار