صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار
حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه شهرداری تهران در عملیات آسفالت ریزی در سطح شهر دو رویکرد دارد، گفت: یک رویکرد مربوط به ساخت پروژههای جدید مانند پل و تونل است که آسفالت ریزی در این پروژهها در حوزه پروژههای نوسازی شهر تعریف میشود که معمولا هم حجم بالایی را به خود اختصاص میدهد، زیرا آسفالت آنها باید از ضخامت بالایی برخوردار باشد و گاهی اوقات تا ۴۰ سانت آسفالت میریزیم.
معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اشاره به اینکه امسال برای نگهداشت شهر ۱ میلیون تن آسفالت ریزی میشود، اظهار کرد: به همه مناطق دستور داده شده که قرار دادهای دستمزدی را برای ما ارسال کنند، زیرا که ما حجم بیشتر آسفالت را خودمان تولید میکنیم و تنها بخش کوچکی را خریداری میکنیم که این بخش کوچک ابتدا آزمایش و کنترل کیفیت میشود و سپس در اختیار واحدهای اجرایی قرار میگیرد.
بیشتر بخوانید: روش عجیب ترمیم آسفالت خیابانی در تهران+ فیلم
او با بیان اینکه از اول امسال تا کنون ۵۰ هزار نقطه در شهر لکه گیری شود، گفت: شهر تهران دارای ۱۱۰ میلیون متر مربع سطح دارای آسفالت است و ما باید از آن نگهداری کنیم.
صبوری دیلیمی افزود: اگر آسفالت ما ۱۰ سال عمر داشته باشد باید ۱ دهم آن در سال نوسازی شود که عددی معادل ۱۱ میلیون متر مربع میشود و ما برای این مساحت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن آسفالت در سال نیاز داریم.
معاون فنی و عمرانی شهردار تهران خاطر نشان کرد: لذا بر همین اساس ما امسال شعار یک میلیون تن آسفالت را سر لوحه کار خود کردیم و تا پایان شهریور هم ۴۴۰ هزار تن آسفالت ریزی در شهر تهران انجام خواهد شد.
او با بیان اینکه روزانه ۳ هزار تن آسفالت تولید میکنیم، تصریح کرد: برای اینکه تا پایان سال به عدد ۱ میلیون تن برسیم احتمال دارد که در بعضی از روزها تولید را بیشتر کنیم.
صبوری دیلیمی با بیان اینکه رویکرد ما در آسفالت معابر مدل نگهداری شهر را عوض کرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تحلیلهای مبتنی بر پیامها و گزارشات مردمی نشان میدهد که دگر مرمت آسفالت در اولویت مشکلات مردم نیست وپیامهای مربوط به آن روند نزولی پیدا کرده است.
انتهای پیام/