به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاهها با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی زیرسازی مسیر راه آهن کرمانشاه –خسروی، گفت : پیشرفت کار در بحث زیرسازی بخشی از این مسیر، در محدوده کرمانشاه-اسلام آبادغرب از این هم بیشتر بوده و هم اکنون حدود ۷۵ درصد است.
او تکمیل این پروژه را نیازمند تامین اعتبار ۱۷۰۰ میلیارد تومانی دانست و گفت : قطعا با اعتبارات سنواتی که به پروژه داده میشود، نمیتوان ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار را تامین و پروژه را تکمیل کرد.
خطیبی افزود: در همین راستا ضمن استفاده از منابع دولتی، تلاش ما این است از راههای دیگر از جمله بحث فاینانس بتوانیم اعتبار مورد نیاز پروژه را تامین کنیم.
او افزود: هم اکنون با یک شرکت چینی که در زمینههای پروژههای اینچنینی فاینانسور است صحبتهایی صورت گرفته و موافقت نامه نیز رد و بدل شده که طبیعتا این امر شرایط مساعدتری را برای این پروژه رقم میزند.
این مسئول با اشاره به فعال بودن کارگاه ساخت این پروژه، گفت: برنامه این است که تا سال دیگر ریل گذاری در مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب را از سمت اسلام آبادغرب شروع کنیم.
خطیبی گفت: مسیر راه آهن غرب کشور قطعا برای ما منتهی به کرمانشاه نمیشود و این مسیر را با جدیت تا مرز خسروی ادامه میدهیم.
این مسئول در ادامه در خصوص سرعت پایین حرکت قطارها در مسیر کرمانشاه-ملایر، گفت: علت این سرعت پایین به دلیل برخی مسائل فنی است و هم اکنون جوشکاریهای باقی مانده در برخی نقاط مسیر در حال انجام است.
او در خصوص چرایی طولانی شدن این جوشکاری ها، گفت: انجام جوشکاری مسیر ریلی، نیاز به شرایط دمایی خاصی دارد و امسال هم بارندگیها قدری کار را عقب انداخت.
خطیبی گفت: با توجه به بحث نزدیکی ایام اربعین تمام تلاشمان را برای اتمام بخش عمده جوشکاریها ظرف یک ماه آینده به کار میگیریم.
او افزود: به نظر میرسد جوشکاریهای مسیر، پاییز امسال به پایان برسد و در پاییز سرعت قطارها در مسیر کرمانشاه-ملایر به حد ایده آل خود میرسد .
انتهای پیام/د