رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسیر گفت: به ازاء هر ۲۰ هزار هکتار باید یک نیرو داشته باشیم که در حال حاضر در این شهرستان با کمبود نیرو مواجه هستیم.

کمبود نیرو حلقه مفقود شده حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعیرضا زمانی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسیر در گفتگو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال ۱۶ فقره آتش سوزی  دراین شهرستان رخ داد و ۲۲۴ هکتار از مراتع این شهرستان دچار آتش سوزی شده است.

او افزود: بیشترین آتش سوزی در منطقه مرکزی شهرستان اتفاق افتاده است.

زمانی بیشترین علت آتش سوزی را سهل انگاری گردشگران و دامداران اعلام کرد و بیان داشت: برای پیشگیری از آتش سوزی در این منطقه به کمک شورا‌ها و دهیاری‌ها شعارنویسی روی دیوار‌ها در حال انجام است.

او با بیان از دست دادن برخی بوته‌های نادر در طی این آتش سوزی‌ها افزود:نیرو‌های اداره منابع طبیعی و یگان حفاظت بصورت جهادی در مهار آتش سوزی ها تلاش داشتند که  طی این عملیات‌ها شورای مدیریت بحران، بخشداری ها، نیرو‌های آتش نشانی شهرداری‌ها و صنایع فولاد، اهالی روستا‌ها و عشایر کمک‌های خوبی را در این زمینه داشتند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسیر به لزوم فرهنگ سازی در جهت آموزش‌ها و نکات ایمنی در مسیر جاده‌ها و روستا‌های هدف گردشگری نیز تاکید کرد و گفت:تاکنون ۵ گروه اطفاء حریق در مناطق مختلف شهرستان تشکیل شده و تجهیزات در اختیارشان قرار داده شده است تا در مواقع آتش سوزی به کار گرفته شوند.

انتهای پیام/ح

کمبود نیروی حافظ منابع طبیعی در بردسیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار