غلامرضا طحان گفت: انتقال زائران اربعین از ۱۷ مهرماه در سطح استان آغاز می‌شود و به مدت ۱۷ روز طول خواهد کشید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، غلامرضا طحان دبیر کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین استان سمنان در دومین نشست کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین استان سمنان با اشاره به اینکه شیوه‌نامه مدیریت حمل‌ونقل جاده‌ای در ایام اربعین ابلاغ‌شده که برحسب آن انتقال زائران از ۱۷ مهرماه در سطح استان آغاز می‌شود، تأکید کرد: جابجایی زائران حسینی در ایام اربعین به مدت ۱۷ روز طول خواهد کشید.

او بابیان اینکه به دلیل تقاضای بالای زائران در دوره اوج بازگشت و همچنین تعداد مسیرهای محدود بازگشت از مرز مهران تمهیداتی اندیشیده شده است افزود: طرح «پس‌کرانه» به‌منظور جلوگیری از بروز بحران و مدیریت سفرهای بازگشت زائران بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی خدمات‌رسانی به زائران اجرا خواهد شد.

مرز مهران میزبان زائران استان سمنان

معاون حمل‌ونقل جاده‌ای و راهداری استان سمنان گفت: بر اساس طرح پس‌کرانه، مرز خروج زائران اربعین حسینی استان از مرز مهران و شهر کرمانشاه به‌عنوان شهر پس‌کرانه استان در نظر گرفته‌شده و این شهر به‌مثابه پایلوت انتقال استان سمنان محسوب می‌شود.

طحان بیان کرد: برای خدمات‌دهی مناسب به مسافران و زائران اربعین اداره کل حمل‌ونقل و راهداری استان سمنان به‌عنوان دبیر کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین تأکید بر استفاده از ناوگان مناسب حمل‌ونقل جاده‌ای مناسب و بازدید مداوم از پایانه‌های مسافری دارد.

او افزود: کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین همچنین کنترل و نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقل و مدیران فنی، انجام هماهنگی با مجتمع‌های خدماتی رفاهی و تشکیل کار گروه ایمنی راهها و حمل و نقل را نیز در دستور کار دارد همچنین برنامه‌ریزی و نظارت ویژه بر عملکرد مراکز معاینه فنی سنگین و هماهنگی با دستگاه های امدادی برای آماده سازی و ارائه خدمات در پایگاه های امداد و نجات صورت پذیرفته است.

انتهای / م

برچسب ها: حمل و نقل ، محرم 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار