به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در خصوص حذف شماره گذاری پراید از سال ۹۹ اظهار کرد: بر اساس ۱۱ سال تحلیل تصادفات که انجام داده ایم، متوجه شدیم بیشترین آسیب در تصادفات رانندگی با خودرو پراید بوده است، که خطرات زیادی را برای سرنشینان دارد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: البته ۹۲ درصد علت تصادفات عامل انسانی است و اگر رانندگان طبق مقررات رانندگی کنند، قطعاً آسیبی نخواهند دید و تصادفات تنها مشمول پراید نمیشود، بلکه برای تمام خودروها است.
او گفت: اولین عامل در تصادفات انسان است، که رانندگان باید نهایت دقت را در حین رانندگی داشته باشند.
سردار هادیانفر گفت: تقریباً در هر تصادف با خودروی پراید، سرنشینان ۳/۸ دهم آسیب میبینند و باعث جان باختن یا مجروح شدن سرنشینان میشود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: ما موضوع را طی نامهای به وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام کردهایم و جلسات حضوری هم داشتهایم.
او بیان کرد: ۳ سازمان وزارت صنعت معدن تجارت، سازمان محیط زیست و پلیس راهور در شماره گذاری خودرو نقش دارند.
سردار سردار هادیانفر ادامه داد: ما به استناد قانون تاکید کردیم که شرکت سایپا باید امسال به تعهدات خود عمل کند و از سال ۹۹ تولید پراید متوقف کند و انشالله شماره گذاری این خودرو را در سال ۹۹ نداشته باشیم.
انتهای پیام/
آیا پرایدهای موجود تعویض پلاک میشن؟ و این عدم صدور پلاک روی قیمت چه تاثیری میذاره؟
از او پرسیدندکه،خوب نام جدیدت چیست گفت: (گوساله) ظریفی گفت خوب اینکه چند سال دیگر همان گاو میشود
پراید و تیبا را برداشته اند و یک چیز من درآوردی به نام کویک (گوساله) تولید کرده اند.
مگه مردم موش ازمایشگاهین که بعد ۱۱ سال تازه فهمیدید که باید از سال ۹۹ پلاک گذاری متوقف بشه ...
پس این تست تصادف رو واسه چی گذاشتن
ستاره ایمنی واسه چیه فقط بلیدید جیب مردم رو خالی کنید
ولی برادر من ضرب المثل معروفی است که میگوید : تا یار که را خواهد و میلش به که باشد . عزیز من منافع پنهان برخی ها چنین اجازه ای را نخواهد داد مایین لابی اسلحه در برخی از کشورها
اخه مگه فکر می کنید ساینا و کوییک خیلی با پراید تفاوت دارند?
مثل صبا که تولیدش متوقف شد
خطای انسانی درسته نقش داره... ولی توی ماشینای با کیفیت یه خطای انسانی ساده،حداقل منجر به مرگ نمیشه...